Potwierdziły się nieoficjalnie, medialne doniesienia (portal warsztat.pl również o tym pisał TUTAJ), że Grupa Volkswagen wprowadzi filtr cząstek stałych do silników benzynowych. Niemiecki koncern potwierdził właśnie tę informację i podał szczegóły. Emisja cząstek sadzy w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa może zostać zmniejszona o nawet 90%. Wprowadzenie tego rozwiązania do wyposażenia aut planowane jest z początkiem 2017 roku.
Grupa Volkswagen, jak informuje dział Public Relations tej firmy, intensywnie pracuje nad zmniejszeniem uciążliwości silników benzynowych dla środowiska naturalnego. W tym celu zdecydowano o zastosowaniu na szeroką skalę filtra cząstek stałych do aut z silnikiem benzynowym, tzw. filtra cząstek benzyny (GPF). Od 2017 roku we wszystkich modelach Grupy Volkswagen, napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI, sukcesywnie będzie montowany filtr cząstek stałych. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana nawet o 90%.
Do 2022 roku liczba samochodów Grupy Volkswagen wyposażonych w tę nowatorską technologię może wynieść nawet siedem milionów.
Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku wraz z uruchomieniem produkcji 1,4-litrowego silnika TSI – przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana – oraz dwulitrowej jednostki napędowej TFSI do Audi A5. Rozwiązanie to będzie stosowane w kolejnych generacjach silników i w następnych modelach.
Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest sprawdzonym rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Filtr cząstek benzyny pozwoli zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa nawet o 90 procent. Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen, powiedział: – W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.
Volkswagen – pomimo stosowania coraz bardziej zaawansowanych systemów oczyszczania spalin w silnikach nowych modeli – jest zdeterminowany, aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeń również w samochodach napędzanych silnikami Diesla. Eichhorn dodał: - W przyszłości wszystkie nasze modele będą wyposażone w najnowsze i najbardziej wydajne katalizatory z technologią SCR.
Pomiary wykonane przez niezależne instytucje badawcze wykazały, że nowoczesne silniki Diesla i benzynowe produkowane przez grupę Volkswagen zaliczają się do najczystszych jednostek napędowych na rynku.
Potwierdzają to badania ekspertów z laboratorium z siedzibą w Londynie, którzy sprawdzili emisję spalin aż 440 najpopularniejszych modeli na świecie. W rankingu, utworzonym na podstawie jakości powietrza według indeksu EQUA, samochody produkowane przez grupę Volkswagen zajęły pierwsze miejsce w trzech kategoriach: silników benzynowych spełniających normę EU 6, silników benzynowych spełniających normę EU 5 i samochodów hybrydowych spełniających normę EU 6. Najlepsze sześć silników Diesla spełniających normę EU 6 również zastosowano w samochodach Volkswagena, Audi i Skody. W gronie aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi, które spełniają normę EU 5, aż 5 z 10 najlepiej ocenionych to modele Grupy Volkswagen, na czele z dwoma najlepszymi w tej kategorii samochodami produkcji Audi i Skody.
Więcej szczegółów dotyczących testu jakości powietrza według indeksu EQUA można sprawdzić pod linkiem: http://equa.emissionsanalytics.com/
Komentarze (1)