fot. Rafał Dobrowolski
W chorzowskim hotelu Diament Arsenal Palace trwa XVII Konferencja Szkoleniowa, której organizatorem jest Instytut Transportu Samochodowego. Jej tematem są badania techniczne pojazdów w świetle obowiązujących przepisów w 2016 roku. Wydarzenie zostało objęte Honorowym Patronatem Ministra Infrastruktury i Budownictwa Pana Andrzeja Adamczyka. Jest tam również i nasza redakcja, która na bieżąco śledzi wystąpienia.
Cykl konferencji szkoleniowych organizowanych przez ITS obejmuje szeroko pojętą problematykę badań technicznych pojazdów i jest ściśle związany z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz ochroną środowiska.
W Chorzowie dyskutujemy między innymi nad przewidywanymi zmianami w organizacji systemu badań technicznych pojazdów, zmianach systemowych związanych z wdrażaniem systemu CEPiK 2.0, zmianach w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”, organizacji SKP pod patronatem ITS, systemem informatycznym „Patronat do obsługi klientów SKP” oraz o katalogach marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium RP.
Szersza relacja tekstowa i zdjęciowa już wkrótce na naszych łamach.
AKTUALIZACJA 12:05
O CEPiK 2.0 – mówił dyr. Piotr Towarek reprezentujący Centralny Ośrodek Informatyki (COI). Mowa była o zaawansowaniu prac nad wdrożeniem systemu. Ciekawie jawi się zapowiedź, by z grona środowiska diagnostów wyłonić swoistą radę doradczą. Ta ma wspierać rozwój programu, podobnie skądinąd jak dostawcy oprogramowania.
Kolejną prezentację przygotował reprezentant Transportowego Dozoru Technicznego. Mowa w niej o egzaminowaniu diagnostów
AKTUALIZACJA 15:55
Trwa III Sesja – najciekawsza bodaj, bo forum dyskusyjne. Po krótkiej prezentacji z działalności Patronatu, padły konkretne wątpliwości wobec procedowanych zmian. Najmocniej zabrzmiało pytanie: kto będzie kontrolował diagnostów działających w ramach SKP będących w gestii TDT? Kto odbierze owe budynki i sprzęt? Może jednak dotychczas działające SKP będą odpowiedzialne za owych spóźnialskich kierowców?
Mamy czas konsultacji społecznych. Po tu jesteśmy, by dyskutować. Pomysł, by "przeterminowani" trafiali jak dotąd do SKP podstawowych i okręgowych ma poparcie ITS. Zwróćcie uwagę, że dotychczas otrzymałem tylko 3 merytoryczne komentarze do projektowanych zmian, a wysłaliśmy projekt do 76 podmiotów - studził emocje Jerzy Król, Naczelnik wydziału w Departamencie Transportu Drogowego
Patronat medialny nad konferencją objął wydawca magazynu „Nowoczesny Warsztat” oraz portalu warsztat.pl.
Komentarze (0)