ReklamaBilbord - Osram 04.11-30.11 Kamila

Wydarzenia

miesiąc temu  08.10.2019, ~ Administrator   

50 lat systemu ABS – przełomowa technologia

Historia systemu ABS Continental daje obraz różnych systemów hamowania z ostatnich 50 lat

Kilkadziesiąt lat temu podczas międzynarodowych targów IAA we Frankfurcie nad Menem miało miejsce historyczne wydarzenie. Firma ITT-Teves, należąca obecnie do Continental, zaprezentowała przełomową technologię – pierwszy system ABS o nazwie MK I. Opracowanie tego rozwiązania dało początek innowacjom, które mają wpływ na wzrost poziomu bezpieczeństwa jazdy.

Już w 1920 r. projektanci pojazdów wpadli na pomysł, aby zapobiec blokadzie kół przy ostrym hamowaniu samochodu, tak aby nadal można było mieć nad nim kontrolę. Jednak praktyczne rozwiązanie pojawiło się dopiero w momencie opracowania elektroniki o wystarczającej mocy. Począwszy od 1965 r. inżynierzy Teves (później ITT-Teves) – firmy, która w 1998 r. stała się częścią Continental, producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji – pracowali nad systemem ABS dla aut pasażerskich. Od lat 70. XX...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

MK C1 to system hamowania najnowszej generacji od Continental, bazujący na ESP (w tym ABS i TCS) i oferujący ponad 50 dodatkowych funkcji
MK I był pierwszym system hamowania Continental z funkcją ABS, zadebiutował podczas targów IAA 1969 we Frankfurcie nad Menem
MK II od Continental – pierwszy na świecie system ABS do samochodów pasażerskich sterowany za pomocą mikroprocesora. System trafił na rynek w 1984 r.
MIB to pierwszy zintegrowany system hamowania do motocykli z funkcją ABS od Continental

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony