ReklamaB1 - Parts Aftermarket

Diagnostyka

4 miesiące temu  11.05.2017, ~ Administrator   

Diagnostyka silników spalinowych narzędziami Yato

Zarówno w silnikach o zapłonie iskrowym, jak i w jednostkach wysokoprężnych prawidłowa wartość ciśnienia oleju w układzie smarowania jest dokładnie określona przez producenta pojazdu

Spalinowy silnik samochodowy w czasie eksploatacji narażony jest na szereg niekorzystnych czynników, takich jak tarcie, chemiczne oddziaływanie gazów czy ekstremalnie wysokie temperatury. Elementy zespołu korbowo-tłokowego i układu rozrządu stopniowo się zużywają, co objawia się przede wszystkim spadkiem kompresji oraz utratą szczelności cylindrów. To początek łańcucha przyczynowo-skutkowego.

Obniżenie ciśnienia sprężania w cylindrach i pogorszenie stopnia ich napełniania prowadzi w rezultacie do wzrostu zużycia oleju oraz paliwa. Odczuwalny staje się spadek mocy silnika. Wtedy właśnie przychodzi czas na diagnostykę jednostki napędowej.

Pomiar kompresji na cylindrach
Pierwszym krokiem w celu ustalenia kondycji silnika jest pomiar kompresji na cylindrach. W zależności od tego, czy mamy do czynienia z silnikiem o zapłonie iskrowym, czy samoczynnym, dobieramy odpowiednie narzędzie z szerokiej gamy...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Miernik ciśnienia sprężania YT-7302
Miernik ciśnienia oleju YT-73030
Zestaw YT-0674 do sprawdzenia systemów pomocniczych
Miernik ciśnienia sprężania YT-7301

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony