ReklamaB1 - Parts Aftermarket

Diagnostyka

3 miesiące temu  17.06.2017, ~ Administrator   

Diagnozowanie układu zawieszenia pojazdu samochodowego (cz. 7)

Schemat wersji mobilnej stanowiska Shocktester 300 AFD do badania układu zawieszenia metodą drgań wymuszonych – urządzenie z pulpitem sterującym, rejestratorem drgań i wyświetlaczem LCD (źródło: Boge/Sachs)

Urządzenia do badania skuteczności tłumienia drgań zawieszenia metodą drgań wymuszonych mogą być wykonane w dwóch wersjach: stacjonarnej (zespoły wibracyjne wbudowane w posadzkę stanowiska) oraz mobilnej (z najazdami).

W poprzedniej części artykułu opisane zostały odmiany stacjonarne tych urządzeń. Tym razem przedstawimy mobilne urządzenia do badania zawieszenia metodą drgań wymuszonych oraz przyrządy do badania układów hydraulicznych, wykorzystywane m.in. do kontroli stanu technicznego zawieszenia hydropneumatycznego.
Rozwiązania konstrukcyjne w wersji mobilnej umożliwiają usytuowanie urządzeń na posadzce stanowiska bez konieczności wykonywania fundamentów. Do najechania pojazdem na zespoły wibracyjne stosuje się cztery płyty najazdowe. Odmiany mobilne urządzeń są przeznaczone do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Mogą być...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Rys. 1. Schemat wersji mobilnej stanowiska Shocktester 300 AFD do badania układu zawieszenia metodą drgań wymuszonych – urządzenie z pulpitem sterującym, rejestratorem drgań i wyświetlaczem LCD (źródło: Boge/Sachs)
Rys. 2. Schemat wersji mobilnej stanowiska Shocktester 300 AFD do badania układu zawieszenia metodą drgań wymuszonych – urządzenie komputerowe z monitorem (źródło: Boge/Sachs)
Rys. 3. Przykład mobilnego stanowiska Shocktester 3000 do badania układu zawieszenia – urządzenie komputerowe z monitorem (źródło: Boge/Sachs)
Rys. 4. Zespoły wibracyjne z rampami najazdowymi mobilnego urządzenia do badania zawieszenia TUZ-1 mobile (źródło: Unimetal)
Rys. 5. Jednostka sterująca Quantum Galaxy testera zawieszenia TUZ-1 mobile (taka sama jak centralna jednostka sterująca linii diagnostycznej Uniline Quantum) – źródło: Unimetal
Rys. 6. Przykład ekranu z wynikami pomiaru tłumienia drgań zawieszenia kół osi przedniej na urządzeniu TUZ-1 mobile (źródło: Unimetal)
Rys. 7a Mobilne urządzenie do kontroli zawieszenia Expert Bench mobile firmy Actia/Muller (źródło: Actia): widok ogólny
Rys. 7b. Mobilne urządzenie do kontroli zawieszenia Expert Bench mobile firmy Actia/Muller (źródło: Actia): przyczepa transportowa wraz z systemem załadunkowym do przewozu urządzenia
Rys. 8. Schemat układu pomiarowego przepływomierza USDH-3A [2]: 1 – zawór bezpieczeństwa, 2 i 8 – manometry o zakresie 0-25 MPa, 3 – manometr o zakresie 0-4 MPa, 4 – zawór ciśnieniowy, 5 – zawór dławiący (sterowany pokrętłem), 6 – przepływomierz, 7 – zawó
Rys. 9. Elementy przyrządu HMG 2020 (z wyposażeniem) firmy Hydac do badania instalacji hydraulicznych (źródło: Hydac)

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony