Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Dotacje unijne w 2010 r.  dla warsztatów (serwisów) samochodowych – część 1
W 2008 roku firma Autorobot Finland Oy wprowadziła do sprzedaży całkowicie nowy typ stanowiska naprawczego: kombinację ramy naprawczej i podnośnika samochodowego. Nowy B15 to wartościowy sprzęt, który powinien mieć każdy warsztat. Podczas opracowywania projektu tej maszyny wzięto pod uwagę następujące czynniki: szybkość mocowania pojazdu do ramy, łatwe czynności naprawcze oraz uniwersalność.

NOWOŚĆ DLA WARSZTATÓW BLACHARSKICH!
W 2008 roku firma Autorobot Finland Oy wprowadziła do sprzedaży całkowicie nowy typ stanowiska naprawczego: kombinację ramy naprawczej i podnośnika samochodowego. Nowy B15 to wartościowy sprzęt, który powinien mieć każdy warsztat. Podczas opracowywania projektu tej maszyny wzięto pod uwagę następujące czynniki: szybkość mocowania pojazdu do ramy, łatwe czynności naprawcze oraz uniwersalność.

Czynniki te oparte są na doświadczeniu w produkcji maszyn do napraw powypadkowych oraz uważnym słuchaniu uwag warsztatów blacharskich o potrzebach sprzętowych. Większość napraw powypadkowych stanowią małe i średnie uszkodzenia. Wymiana części zamiennych i elementów karoserii jest codzienną rutynową pracą dla warsztatów blacharskich. Warsztaty chcą mieć opłacalne koszty i wykorzystują sprzęt oraz siłę roboczą w najefektywniejszy sposób. Autorobot B15 odpowiada wymaganiom jakości i uniwersalności nowoczesnych warsztatów naprawczych, oferując najniższą wartość kosztów naprawy.

AUTOROBOT B15 RAMA NAPRAWCZA/PODNOŚNIK
Powodem do produkcji Autorobota B15 było stworzenie ramy naprawczej, która wyszłaby naprzeciw wymaganiom warsztatów blacharskich o wysokim poziomie kosztów. Warsztaty te naprawiają ogromną ilość małych i średnich uszkodzeń, wymagających wielu części wymiennych. Autorobot B15 został opracowany dla tego właśnie celu. Firma Autorobot Finland Oy wyprodukowała maszynę, która może być stosowana na każdym etapie czynności naprawczych w warsztacie blacharskim.

Rama naprawcza Autorobot B15 umożliwia podniesienie pojazdu za koła (fot. 2, rys. 2 i fot. 4), uniesienie samochodu na ramionach (fot. 3 i rys. 3) oraz zamocowanie pojazdu w szczękach progowych, czas montażu – kilka minut (fot. 1 i rys. 1). Funkcje Autorobota B15 są kontrolowane ze stolika operatora (nr 2) lub za pomocą pilota przewodowego (nr 1).


Zastosowanie pilota czyni naprawę samochodu łatwiejszą, np. gdy pojazd jest opuszczany na szczęki progowe. Szybkość podnoszenia samochodu przez Autorobot B15 jest identyczna jak w standardowych podnośnikach samochodowych.  W czasie gdy rama jest ustawiona w najwyższej pozycji, można pracować pod samochodem, np. w czasie pomiaru pojazdu, sprawdzania uszkodzenia i montażu lub demontażu części zamiennych. Autorobot B15 zawiera opatentowane wieże naciągające. Tę samą wieżę zawiera Autorobot XLS. Oznacza to, że warsztaty, które zainwestowały w ramę XLS, mogą dokupić Autorobota B15 bez wieży naciągającej i cieszyć się techniką B15. Należy podkreślić, że w bardzo poważnej naprawie powypadkowej, gdzie są potrzebne dwie wieże naciągające, z boku B15 można zastosować wieżę naciągającą z Autorobota B20. Dlatego też rekomendujemy obie maszyny Autorobot B20 i B15 do większych warsztatów blacharskich. Z tymi maszynami współpracuje wiele urządzeń i narzędzi firmy Autorobot. Technologia Autorobot B15 jest opatentowana.

Najnowsze rozwiązania techniczne – innowacje dotyczące Autorobota B15
- Stanowisko gwarantuje korzyści ekonomiczne (oszczędność powierzchni warsztatowej). Jedna maszyna spełnia trzy funkcje:
1) ramy naprawczej – samochód uniesiony, zablokowany w szczękach progowych (fot. 1 i rys. 1);
2) podnośnika najazdowego – samochód stoi na kołach, uniesiony do góry (fot. 2, fot. 4 i rys. 2);
3) podnośnika czteropunktowego – samochód uniesiony na ramionach, koła opuszczone (fot. 3 i rys. 3).
- Szybkość mocowania pojazdu na ramie, najszybszy system na rynku.
- Szybki podnośnik nożycowy, podnosi pojazd na wysokość 1,5 m w czasie 31 sekund, maksymalny udźwig 3000 kg.
- Zapewnia łatwy dostęp do podwozia pojazdu.
- Wykorzystanie urządzenia do prac serwisowych, takich jak:
 - wymiana klocków;
 - wymiana oleju;
 - przeglądy okresowe;
 - diagnostyka podwozia;
 - kontrola zawieszenia.
- Podnośnik sterowany za pomocą pilota.
- Pełna 10-tonowa hydraulika (dotyczy napraw powypadkowych).
- Autorobot B15 ma wzmocnioną siłę naciągu, jest to bardzo ważne, gdyż współczesne samochody posiadają mocniejsze konstrukcje karoserii.
- Łatwe czynności naprawcze oraz uniwersalność

Poniżej przedstawiamy urządzenia, które ze względu na stopień innowacyjności zastosowanych w nich rozwiązań są szczególnie predestynowane przy inwestycjach dotowanych z funduszy unijnych. Ich innowacyjność została potwierdzona przez Federację Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT – podmiot, który jest ustawowo upoważniony do wystawiania opinii o innowacyjności. Opinie o innowacyjności są standardowymi załącznikami przy wnioskach unijnych o dotacje. Potwierdzenie stopnia innowacyjności przez NOT gwarantuje uzyskanie dodatkowych cennych punktów przy ocenie wniosku. Posiadamy opinie o innowacyjności na niżej wymienione urządzenia, w których zostały wykorzystane innowacyjne technologie znane i stosowane na świecie od 3 lat:
1. Autorobot B15 – 1 rok
2. Elektroniczny dwu/trójwymiarowy cyrkiel EzCalipre do pomiarów pojazdu – 1 rok
3. AAT33 System indukcyjnej nagrzewnicy – 1 rok
4. Autorobot B20 – 3 lata
5. Autorobot Calipre Elektroniczne Urządzenie Pomiarowe – 3 lata
6. Autorobot XLS+ - 3 lata
Urządzenia fińskiej Firmy Autorobot mogą uzyskać wsparcie finansowe w Regionalnych Programach Operacyjnych (RPO) każdego z województw (przyjmowanie wniosków w różnych terminach) oraz w ramach „Tworzenia i rozwoju mikroprzedsiębiorstw”, a także „Różnicowania w kierunku działalności nierolniczej” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich – nabór wniosków rozpocznie się już w tym kwartale. Oba ostatnie działania są skierowane do mieszkańców oraz firm w gminach wiejskich oraz w miejscowościach poniżej 5 tys. mieszkańców.

Jan Sobański

Zainteresowanych dotacjami unijnymi w ramach RPO prosimy o kontakt.

tel. 22 786 23 22 do 25 w. 122
tel./fax 22 786 88 03
tel. kom. 606 894 884
e-mail: autorobot@sobanski.com.pl

mgr inż. Daniel Kiestra
specjalista ds. Funduszy Unijnych
rzeczoznawca NOT
ELID – Doradztwo Unijne

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony