Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

ENERGO
– ergonomia i ekonomia

9613 Kabina ENERGO. left Firma USI ITALIA od 1969 roku specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży kabin lakierniczych, głównie z myślą o branży motoryzacyjnej. Tu, jak wiemy, wzrastają koszty energii, związane głównie z użyciem lakierów wodorozcieńczalnych, które schną dłużej. Wdrażanie energooszczędnych rozwiązań ma oczywiście znaczenie pierwszorzędne. Na nic się jednak nie zdadzą wysiłki projektujących kabiny, jeśli obsługa pulpitu sterowniczego nie będzie intuicyjna, a ten przyjazny w użytkowaniu. Ergonomia ma widać duże znaczenie, bo w najnowszej serii kabin ENERGO znajdziemy całkowicie przeprojektowany system sterowania. Zwraca przede wszystkim uwagę fakt, że pulpit sterowniczy został tym razem całkowicie „wpuszczony” w przednią ścianę kabiny lakierniczej – brak wystających elementów na pewno docenią użytkownicy. Nowa stylistyka pulpitu sterowniczego i elementów obsługi ma gwarantować wysoką niezawodność i natychmiastową gotowość urządzenia do pracy. Zwrócono także uwagę na kwestię bezpieczeństwa, czego wyrazem jest koncepcja podziału pulpitu na segmenty. I tak, u góry znajdziemy segment alarmów i wyświetlacz LCD sterownika PLC, a na samym dole główny wyłącznik zasilania i wyłącznik bezpieczeństwa. W krytycznej sytuacji łatwo też skorzystać z czerwonego „grzybkowego” wyłącznika bezpieczeństwa, który służy do natychmiastowego odcięcia zasilania.

9614 Nowa stylistyka pulpitu sterowniczego. right Ważne, z punktu widzenia ekonomiki kabiny, procesy składają się z trybu oszczędzania energii, przewidzianego dla operacji przygotowawczych. Użytkownik może też uruchomić funkcję „przesuszania między warstwami” – co jest szczególnie zalecane przy korzystaniu z technologii lakierów WB. Programator czasów i temperatur w czasie suszenia ma aż trzy poziomy ustawień. Dodatkowo, możemy skorzystać z programowalnej procentowo wymiany powietrza w procesie recyrkulacji. Z funkcji energooszczędnych warto na pewno wymienić płynny rozruch turbiny nadmuchowej i falownik sterowany elektronicznie dla wentylatora wyciągowego. W porównaniu z rozruchem bezpośrednim lub rozruchem typu trójkąt-gwiazda, urządzenie do płynnego rozruchu wydaje się być konieczną alternatywą służącą do zmniejszenia kosztownych „pików” prądowych. Z kolei falownik w układzie wyciągowym pozwala uniknąć jednoczesnej pracy silników z maksymalną prędkością, co ma miejsce w tradycyjnych kabinach lakierniczych, gdzie wszystkie silniki pracują z maksymalną wydajnością i zużyciem energii. Dzięki zastosowaniu falownika w układzie wyciągowym została osiągnięta realna oszczędność energii elektrycznej przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych parametrów przepływu powietrza. Rolę falownika trudno przecenić. Ten pełni jeszcze jedną funkcję. W układzie wyciągowym wyeliminowana została przepustnica poziomu recyrkulacji, co zasadniczo wpływa na stałość poziomu recyrkulacji, a co za tym idzie na poziom zużycia paliwa w fazie suszenia.

Red.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony