Paliwa i oleje

miesiąc temu  09.10.2018, ~ Administrator   

Fuel efficiency dla olejów z segmentu heavy duty

Ogólnie przyjmuje się, że stosowanie niższych klas lepkości – przechodzenie z klas lepkości SAE 15W-40 do 10W-30 i 5W-30 – zapewnia większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję gazów cieplarnianych.
Typową metodą pomiaru lepkości oleju silnikowego jest określenie lepkości kinematycznej (KV) – czasu potrzebnego, aby ustalona objętość oleju przepłynęła przez wzorcową kapilarę w odpowiedniej temperaturze pod wpływem siły grawitacji. Jednak w pracującym silniku olej jest wystawiany na działanie nie tylko grawitacji, szczególnie tam, gdzie musi pracować w trudniejszych warunkach pracy. Jest także odpowiedzialny za smarowanie i ochronę elementów konstrukcyjnych, takich jak łożyska i wałek rozrządu oraz pierścienie tłokowe i tuleje, w warunkach wysokiego ścinania w wysokich temperaturach. Z punktu widzenia diagnostyki oleju to zagadnienie opisuje lepkość dynamiczna.
Lepkość dynamiczna...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony