Motocykl elektryczny Zero SR/F z paskiem Gates Carbon Drive zajął piąte miejsce w kategorii ciężkiej w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb rozgrywanym w Kolorado.
Udział Gates w „wyścigu do chmur” miał pokazać zalety technologii pasków napędowych przeznaczonych do motocykli elektrycznych o wysokiej prędkości obrotowej, takich jak model Zero SR/F. W zawodach wykorzystano taki sam pasek do modelu SR/F, jaki jest dostępny w ogólnej sprzedaży.
W odróżnieniu od łańcuchów, paski z włóknem węglowym nie rozciągają się, nie luzują i nie korodują. Vice president of product development w firmie Zero Brian Wisman zwraca uwagę na zalety tego rozwiązania: – Paski Gates doskonale się sprawdzają przy niestandardowej charakterystyce mocy napędów elektrycznych, nie wymagają ciągłego sprawdzania napięcia i zużycia, jak w przypadku łańcuchów, co pozwala naszym zespołom skupić się na odpowiednim przygotowaniu maszyny.
Niemal bezgłośna praca pasków Gates Carbon jest świetnym dopełnieniem cichej pracy silnika elektrycznego. Silnik elektryczny wydaje jedynie warkoczący dźwięk, który wyróżnia go wśród maszyn jadących w tych samych zawodach, bo jest wyraźnie inny od odgłosu silników benzynowych z łańcuchem. Cory West – kierowca motocykla, który przez chwilę miał najlepszy czas zawodów (10:46:233) – stwierdził, że dzięki temu słyszy, jak opony stykają się z nawierzchnią drogi, szczęki hamulcowe ściskają tarcze, a nakolanniki trą o asfalt. Mówi też, że dzięki temu może się lepiej zgrać z maszyną.
Komentarze (0)