Kabiny TiMBO znane są już od kilku lat w Europie: w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz na świecie, np. w Chinach, a od niedawna także i w Polsce.
Kabiny TiMBO to nowoczesne rozwiązania i urządzenia światowej rangi. Powstają w kooperacji, z produktów firm znanych na całym świecie:
- silniki Siemens;
- wentylatory DLK;
- palniki Riello i Weishaupt;
- przemienniki częstotliwości Vacon;
- siłowniki Belimo;
- sterowanie Siematic; G.Briem; Dohrn.
Kabiny TiMBO oferowane są z wentylatorami promieniowymi odśrodkowymi napędzanymi bezpośrednio silnikami 7,5 kW – w kabinie standardowej o wymiarach 4 m x 7 m x 2,8 m oraz silnikami 11 kW – w kabinie o wymiarach 4 m x 8 m x 3 m. To pozwala na uzyskanie wymaganej, minimalnej prędkości przepływu powietrza – 0,25 m/s. Zastosowane silniki to silniki o niskiej prędkości obrotowej: 970 m/s, co gwarantuje cichą pracę wentylatorów i spełnienie norm dopuszczalnego hałasu zarówno w kabinie, jak i na zewnątrz. Ogrzanie tak dużej ilości powietrza w warunkach jesienno-zimowych wymaga zastosowania odpowiedniego wymiennika ciepła i palnika o wystarczającej mocy. Dla polskich warunków klimatycznych przyjmuje się skok termiczny Δt=30°C. Oznacza to, że uzyskanie temperatury pracy podczas lakierowania + 20°C jest zapewnione do temperatury - 10°C na zewnątrz warsztatu. Tak duży skok termiczny może zapewnić tylko wymiennik ciepła i palnik o mocy grzewczej minimum 230 kW (200 Mcal/godz.) zastosowany w kabinach standardowych i 315 kW (260 Mcal/godz.) w kabinach 8-metrowych. Zastosowane palniki Riello lub Weishaupt mają pełny serwis na terenie całego kraju.
Zaletą i wyróżnikiem urządzeń TiMBO jest to, że wymienniki ciepła oraz kominy spalinowe wykonane są ze stali nierdzewnej. Dzięki temu mogą być eksploatowane przez wiele lat, a przy regularnych przeglądach do końca eksploatacji kabiny. Dla klientów ceniących oszczędną eksploatację firma oferuje w opcji dodatkowej wymienniki ciepła, tzw. rekuperatory, montowane pomiędzy kanałami powietrza wylotowego i wlotowego. Koszty zakupu takiego dodatkowego urządzenia amortyzują się już po pierwszym roku intensywnej eksploatacji kabiny w okresie zimowym, ponieważ zużycie paliwa spada o około 30%. Każda z kabin TiMBO wykonana jest z paneli ściennych i paneli sufitowych o grubości 50 mm. Panele wykonane są z blach stalowych o grubości 1,5 mm, ocynkowanych dwustronnie i wypełnionych sprasowaną wełną mineralną. Oświetlenie kabin TiMBO to lampy z czterema energooszczędnymi świetlówkami o mocy 4 x 58 kW każda. Lampy w ilości 8 sztuk ułożone są skośnie pod sufitem lub dodatkowo, jako opcja, w ścianach bocznych w wersji standardowej. Taki układ lamp daje co najmniej 1856 W mocy świetlnej i natężenie oświetlenia powyżej 1000 luksów. Kabiny TiMBO są oferowane w wersji standardowej na własnej konstrukcji nośnej o wysokości 35 cm. Na życzenie klienta kabina może być ustawiona na fosie fundamentowej, co pozytywnie wpływa na bardziej równomierny przepływ powietrza w kabinie.
TiMBO to kabiny i strefy ze średniej półki cenowej, zatem nie są to urządzenia tanie, ale dorównują jakością, wykonaniem i montażem tym najlepszym i najdroższym kabinom. Także dystrybucja, montaż i serwis powierzony został ludziom znającym się na kabinach i najlepszym w tej branży.
Times Vision GmbH & Co. KG
Przedstawiciel w Polsce:
Biuro Wielgołaski, tel./fax 22 779 11 51, tel. kom. 609 47 39 27
Komentarze (0)