Z Jerzym Józefiakiem, Dyrektorem firmy JC Auto S.A., na temat planów rozwojowych firmy, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- W tym roku planujecie debiut na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W co zamierzacie zainwestować środki finansowe pozyskane tą drogą?
To prawda, w ten sposób chcemy pozyskać środki do jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju. Przede wszystkim planujemy budowę własnego centrum logistyczno-magazynowego. Będzie ono dokładnie dostosowane do naszych potrzeb i wymagań, co zaowocuje usprawnieniem i przyspieszeniem wszystkich prac związanych z obsługą klientów. Bardzo istotnym punktem rozwoju, na który potrzebne są nam dodatkowe środki pieniężne, będzie dalszy rozwój zrzeszonych w naszej sieci warsztatów „Perfect Service” i uzupełnienie oferty części do samochodów europejskich. Liczymy też na zintensyfikowanie działań umożliwiających nam stały wzrost eksportu. Zachęceni sukcesami w Czechach i na Węgrzech planujemy otwieranie kolejnych placówek w Europie. Oczywiście bardzo istotny jest dla nas dalszy rozwój działalności w sektorze części do aut azjatyckich. W tym zakresie nadal zamierzamy być w Polsce numerem jeden i stale powiększać dystans, jaki dzieli konkurencję od nas.
- Jakie są Wasze plany dotyczące budowy włas-nego centrum logistycznego?
Zakupiliśmy 6-cio hektarową działkę w Kajetanach przy trasie katowickiej (wyjazd z Warszawy w stronę Katowic), w sąsiedztwie firmy 3M. Jest to bardzo dobra lokalizacja przy drodze krajowej o największym natężeniu ruchu w Polsce i z bardzo dogodnym wjazdem do Warszawy. Obecnie jesteśmy w fazie projektowej i uzgodnieniowej, a początek prac budowlanych przewidujemy na okres letni w roku bieżącym. Zakończenie inwestycji planujemy na czerwiec 2005 r. To będzie bardzo nowoczesne centrum logistyczno-magazynowe dysponujące 2000 m2 powierzchni biurowej i 12000 m2 magazynowej wysokiego składowania.
- Chcecie dynamicznie rozwijać „Perfect Service”, na rynku istnieje już wiele konkurencyjnych sieci warsztatowych. W jaki sposób zamierzacie zachęcić warsztaty do wstąpienia właśnie do Was?
Konkurencja jest silna i nie lekceważymy tego faktu. Naszą mocną stroną jest bogata oferta części do samochodów japońskich i koreańskich. Dla tych serwisów, w których udział aut produkcji azjatyckiej we wszystkich naprawianych samochodach jest duży, jest to ważny argument przy podejmowaniu decyzji. Poza tym oferujemy bardzo szeroką pomoc techniczną i marketingową. Zapewniamy interesujący wachlarz szkoleń i prelekcji organizowanych wspólnie z renomowanymi producentami części. Istotnym czynnikiem są również dogodne warunki sprzedaży i sieć 22 dystrybutorów, która zapewnia sprawne dostarczanie towaru w bardzo krótkim czasie.
- W dalszym ciągu będziecie wzbogacać swoją ofertę o części do samochodów zachodnioeuropejskich. O jakie grupy produktów rozszerzycie ofertę?
Tak. To jest nasze największe wyzwanie na najbliższe 2 lata. Zamierzamy osiągnąć gamę produktów porównywalną do obecnej oferty do samochodów azjatyckich. W najbliższym czasie uzupełniamy ofertę o elementy układów kierowniczego i zawieszenia, części elektryki i elektroniki samochodowej oraz chłodnice. Obecnie jesteśmy w trakcie negocjacji warunków współpracy z wieloma producentami. W drugiej połowie roku będziemy gotowi do szybkiego i sprawnego wprowadzania nowych grup asortymentowych i pozycji do magazynu.
- Obecnie JC Auto S.A. działa już w Czechach i na Węgrzech na zasadzie spółek zależnych. Jakie są Wasze dalsze plany dotyczące ekspansji zagranicznych?
Przede wszystkim chcemy umacniać pozycje spółek czeskiej i węgierskiej na krajowych rynkach. Pierwsze miesiące ich działalności pokazały, że był to bardzo dobry wybór, a perspektywy rozwoju rysują się bardzo dobrze. Najbliższe planowane nowe inwestycje będą w Austrii i na Ukrainie. Po dokładnym zbadaniu możliwości tych rynków uznaliśmy, że te dwa państwa są najlepszym wyborem.
Jerzy Józefiak, dyrektor firmy JC Auto S.A.
Komentarze (0)