ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

ponad rok temu  29.03.2017, ~ Administrator   

Korzenie w przeszłości, spojrzenie w przyszłość

Oferta Japanparts to około 29 000 pozycji katalogowych

Japanparts to przedsiębiorstwo z ugruntowaną pozycją na rynku, istniejące od 1988 roku, kiedy to rozpoczęło swoją działalność jako firma rodzinna. Jego działania skupiają się wokół branży samochodowej i polegają na sprzedaży innowacyjnych części zamiennych do pojazdów azjatyckich, wiodącym segmentem są amortyzatory. Produkty oferowane przez firmę trafiają do klientów z krajów basenu Morza Śródziemnego, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej.

Znakiem coraz mocniejszej pozycji Japanparts może być chociażby spodziewane już niebawem otwarcie czwartego magazynu. W zakres ambitnych założeń planu strategicznego wchodzą także rozbudowa działu posprzedażnej obsługi klienta oraz nieustanne poszukiwania awangardowych technologii, o które można byłoby wzbogacić katalog.
Spółka Japanparts z siedzibą w Weronie od trzydziestu lat specjalizuje się w częściach zamiennych do pojazdów azjatyckich oraz amerykańskich, funkcjonując pod brandami Japanparts, Ashika i Japko. Obecnie wszystkie trzy marki oferują na rynku w sumie około 29 000 pozycji katalogowych.
Oferta firmy to 140 różnych rodzin artykułów, które obejmują wszystkie typy części zamiennych, od silnika po hamulce, od sprzęgieł po części elektryczne i zawieszenie. Jedyny wyjątek stanowi karoseria. Nieustanny rozwój rynku samochodowego, wywołany dokonaniami krajów z Dalekiego Wschodu, bardzo szybko wyprowadził przedsiębiorstwo na czołówkę sektora części zamiennych automotive.
Japanparts to młoda firma, średni wiek jej pracowników to 30 lat. Struktura organizacyjna jest nieprzeciążona, zbudowana z 25 osób pracujących w dziale administracyjnym i 70 zaangażowanych w logistykę, w całości powierzaną podwykonawcom.
Przychód za rok 2016 wyniósł ponad 75 milionów euro, a eksport skierowany był do ponad 70 krajów na 5 kontynentach. W latach 2014-2016 dokonał się wyraźny, dwucyfrowy wzrost, tak pod względem sprzedaży na rynek włoski, jak i eksportu, stanowiący potwierdzenie trendu wzrostowego z lat wcześniejszych. Firma jest obecnie w czołówce sektora posprzedażnego, co można zaobserwować, przyglądając się liczbie zrealizowanych zamówień, która w ciągu ostatni pięciu lat wzrosła o 70%.
Japanparts sfinalizowała niedawno ważną operację optymalizującą jej zasięg: ofertę katalogową poszerzono o amortyzatory, które pokrywając cały azjatycki i europejski park samochodowy, szybko stały się wiodącym produktem, przekraczając wszelkie oczekiwania.
Palącym problemem stała się w tej nowej sytuacji logistyka, ponieważ stany magazynowe nie pokrywały zapotrzebowania rynkowego. Przy czym powierzchni obu magazynów oraz powierzchni w firmie Japanparts zdecydowanie nie można uznać za niewielką (mówimy o 20 000 m2), niemniej nie są one wystarczające, by pomieścić nowe, wchodzące pozycje magazynowe. Z uwagi na to w 2016 roku firma otworzyła nowy magazyn, mieszczący się naprzeciwko starej siedziby. Powierzchnia powiększyła się o kolejnych 5 000 m2, gdzie umieszczono wyłącznie ten produkt.
W tym roku Japanparts przewiduje otwarcie czwartego już magazynu, wówczas całkowita powierzchnia magazynowa firmy wzrośnie do 40 000 m2, co z kolei otworzy drogę do umacniania pozycji poprzez zapewnienie dużej szybkości i gwarancji dostaw oraz zwiększy stany magazynowe, które aktualnie zaspokajają sześciomiesięczny cykl sprzedaży.
Mocne strony przedsiębiorstwa to perspektywiczne patrzenie i funkcjonowanie w kontekście globalnym. Jako jedna z pierwszych spółka opracowała profesjonalny katalog internetowy z wolnym dostępem na platformie TecDoc, z którą nieustannie współpracuje, zapewniając sobie korzystne miejsce i bieżącą aktualizację danych. Katalog, dostepny na trzech stronach internetowych (po jednej dla każdej sprzedawanej marki), dzięki dużej liczbie zdjęć, wymiarów i danych technicznych, ułatwia wyszukiwanie i przyspiesza proces prawidłowego określania części zamiennych, oszczędzając cenny czas operatorów. Niedawno do kategorii wyszukiwania, obok pojazdu, dołączono kategorie podwozia i numeru rejestracyjnego (zastrzeżonego wyłącznie dla dystrybutorów będących partnerem Japanparts). Systemy te wprowadzono, by stworzyć dystrybutorom możliwość weryfikowania dostępności pojedynczej części w czasie rzeczywistym i składania zamówień bezpośrednio ze swojej zakładki chronionej hasłem. Operacja ta w znaczący sposób przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, osiągając pułap niemal 70% globalnych obrotów.
Kolejnym istotnym krokiem okazała się inwestycja w materiały i technologie, w perspektywie uzupełnienia katalogu online o trójwymiarowe zdjęcia produktów, pokazujące część zamienną na tyle dokładnie, aby można było dokonać właściwego wyboru.
Alessandro Piazza, general manager w Japanparts S.r.l., zapytany o źródło dynamicznego rozwoju firmy odpowiada: – Siłą Japanparts jest elastyczność, szybkie dostosowywanie się do potrzeb dynamicznego i szybkiego rynku światowego, rosnące stany magazynowe oraz wciąż obniżane koszty. Doskonalenie tego stanu rzeczy to główny cel, jaki wyznaczamy sobie na przyszłość.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony