Nasze rozmowy

7 miesięcy temu  11.05.2017, ~ Administrator   

Marka premium branży wyposażenia warsztatów i SKP

Peter Surray, prezes zarządu i dyrektor sprzedaży Maha Polska z siedzibą w Tarnowskich Górach

Swego czasu na naszych łamach rozmawialiśmy o szczegółach „nowego otwarcia” firmy kojarzonej nie bez powodu z klasą premium w dziedzinie wyposażenia warsztatowego. W maju mijają cztery lata, odkąd w polskiej spółce koncernu MAHA Maschinenbau GmbH & Co stery rządów przejął Peter Surray. Jest to zatem okazja, by podsumować wdrożony program naprawczy. Z Peterem Surrayem, prezesem zarządu i dyrektorem sprzedaży MAHA Polska z siedzibą w Tarnowskich Górach, rozmawia red. Rafał Dobrowolski.

- Zakładam, że każde przedstawicielstwo koncernu jest oceniane z punktu widzenia globalnego gracza. Jak na tle innych krajów wypada MAHA Polska?
Koncern MAHA ma oddziały i przedstawicielstwa w ponad 150 krajach i jest godnym zaufania producentem, dostawcą i partnerem serwisowym. Jesteśmy marką premium, więc musimy prezentować jakość obsługi klienta na wysokim poziomie. 
Gdy tylko objąłem stanowisko w MAHA Polska, to jedną z pierwszych decyzji, jaką podjąłem, była reorganizacja serwisu. Moim oczkiem w głowie zawsze była strategia działania zorientowana na zespół. To ludzie tworzą wizerunek marki, więc proces naprawczy zacząłem od reorganizacji struktury wewnętrznej. Prosta struktura organizacyjna w MAHA Polska zapewnia łatwą i szybką realizację zleceń napływających od klientów. 

- Jak dziś wygląda struktura geograficzna reprezentantów firmy?
Od stycznia 2015 roku praca serwisu w MAHA Polska zorganizowana jest według podziału na regiony. Celem rejonizacji było usprawnienie realizacji zleceń klientów, skuteczniejsze kontrolowanie prac w poszczególnych regionach oraz umiejętne dostosowanie grafiku serwisu do potrzeb klientów i jeszcze lepsza współpraca z nimi. Nasza sieć to 5 regionów i tylu też reprezentantów. Dysponujemy dziś nie ośmioma, a dziesięcioma mobilnymi serwisantami, więc wzmocniliśmy siły reagujące w sposób natychmiastowy. Mogę z satysfakcją stwierdzić, że od minionego roku nasza struktura gwarantuje w pełni komfortowy kontakt z klientami.
Tworzymy w 100 procentach zgraną ekipę, osiągnęliśmy wymarzony constans, gdy mowa o zasobach kadrowych. O wysokim poziomie kompetencji moich podwładnych świadczyć będzie zawsze zadowolenie kontrahentów. Cieszy mnie fakt, że rynek kojarzy logo MAHA tylko z jednym – autoryzowanym podmiotem, który reprezentuje koncern w Polsce. Pozytywne sygnały płyną z całego rynku.

- Czytając newslettery – ale też komunikaty anonsowane na witrynie www.maha.pl – można odnieść wrażenie, że rynek inwestycji w nowe punkty napraw samochodowych w Polsce ma się bardzo dobrze.
Faktycznie, miniony rok zapisał się wieloma cieszącymi nas kontraktami na dostawę podnośników, linii diagnostycznych, ale też sprzętu niezbędnego podczas serwisowania nowoczesnych pojazdów, gdy pomyśleć o kalibracji systemów ADAS czy choćby urządzeniach do kontroli i ustawiania reflektorów samochodowych. Tylko w roku 2016 wyposażyliśmy aż 15 nowych punktów dilerskich. Podkreślę, że mowa o wyposażeniu warsztatowym w nowo wybudowanych obiektach. Skwapliwie chwalimy się każdym kolejnym kontraktem, a uważny czytelnik naszych doniesień zauważy, że nie są to tylko przedstawicielstwa koncernów rodem z Niemiec. To ważny sygnał, bo naszą markę wybierają także wielomarkowe punkty dilerskie. 
Trzeba wiedzieć, że w Niemczech od dawna funkcjonuje taki oto schemat działania, że MAHA jest w bardzo bliskich kontaktach z czołowymi producentami marek premium. Te relacje są bliskie nawet na poziomie projektowania produktów, czyli urządzeń do diagnostyki i serwisowania. A skoro coraz częściej kontraktujemy dostawy dla obsługi samochodów francuskich, włoskich, skandynawskich czy azjatyckich, to też najlepszy chyba dowód, że marka MAHA to klasa premium w dziedzinie wyposażenia warsztatowego, której warto zaufać.
MAHA bardzo blisko współpracuje też z organami, które są odpowiedzialne za techniczne badania samochodów i ciężarówek, np. DEKRA i TÜV.

- Ubiegły rok to ważne, zgoła różne wydarzenia. Zacznijmy od najbardziej spektakularnego i bodaj niemającego precedensu w historii motoryzacji. 22 sierpnia 2016 r. był niewątpliwie wielkim i uroczystym dniem w historii firmy, prawda?
Projekt o ogromnym zasięgu i łącznej wartości dostarczanych urządzeń szacowanej na ponad 31 milionów euro został podpisany w stolicy Malezji, Kuala Lumpur. W najbliższych dwóch latach łącznie 700 linii diagnostycznych MAHA zamontowanych zostanie w niemal 200 centrach diagnostycznych w Malezji. Podpisaniem kontraktu w tym kraju nasza firma, produkująca wysokiej jakości urządzenia do diagnostyki pojazdów, zapewniła sobie zlecenie o niespotykanej dotąd skali. Mam na myśli nie tylko największe w historii firmy indywidualne zlecenie. Przewidziane są bowiem także zlecenia dotyczące instalacji, szkolenia pracowników na miejscu, usługi serwisowo-naprawcze oraz dostarczenie części zamiennych. Wydarzenie to interesujące, bo tym samym zleceniodawca, PVI Malezja, wprowadza obok istniejącego już obowiązkowego badania pojazdów użytkowych, także dobrowolne badanie samochodów osobowych i motocykli. Dotyczyć będzie ono około 21 milionów pojazdów, z czego prawie połowa to pojazdy dwukołowe.
Na kolejny tak spektakularny kontrakt przyjdzie nam pewnie poczekać, acz sygnałem rosnącego zainteresowania rozwiązaniami gwarantującymi bezpieczeństwo zmotoryzowanym jest fakt, że od roku na Bliskim Wschodzie działa oficjalne przedstawicielstwo MAHA Maschinenbau Haldenwang GmbH. To po części odpowiedź na sygnał o coraz mocniejszej roli targów Automechanika Dubai. Moi koledzy donoszą mi, że to bardzo obiecujący rynek i tylko czekać na spektakularne umowy dotyczące dostaw gamy urządzeń firmy z bawarskiego Allgäu o blisko 60-letniej obecności na rynku.

- Paleta najnowszych produktów i technologii MAHA to przede wszystkim rozwiązania stosowane w dziedzinie diagnostyki pojazdów samochodowych… 
A regułą już jest, że ich prezentacja stanowi ogromną satysfakcję dla wszystkich pracowników naszej firmy, skoro każdorazowo bywa zauważona przez jury przyznające najwyższe laury podczas targów w Poznaniu. Tak było w trakcie Targów Techniki Motoryzacyjnej 2016, kiedy chwaliliśmy się m.in. linią diagnostyczną Eurosystem 7.50 do samochodów osobowych, nagrodzoną Złotym Medalem MTP. W Poznaniu miał swą premierę tester ustawienia reflektorów MLT 3000, za który też otrzymaliśmy Złoty Medal MTP. Tak jak w roku 2014, tak wtedy nasze stoisko uhonorowano wyróżnieniem Acanthus Aureus za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej.
Dowodem zacieśnienia współpracy na rzecz profesjonalnej obsługi stacji kontroli pojazdów jest podpisana kilka tygodni temu umowa o strategicznej kooperacji między Dekra Polska Sp. z o.o. i MAHA Polska Sp. z o.o. Współpraca obu firm ma miejsce już od lat na różnych rynkach europejskich. Podpisanie umowy umacnia kontakty między nimi na rynku polskim. Pierwsze projekty są już w fazie przygotowań. 

- Dziękuję za rozmowę.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony