ReklamaB1 - Parts Aftermarket

Lakiernictwo i blacharstwo

miesiąc temu  26.07.2017, ~ Administrator   

Naprawa aluminiowych paneli zewnętrznych – ze szkoleń specjalistów firmy C.T.S.

Technologia z zakresu prostowania, spawania elementów nośnych oraz poszyć zewnętrznych to jeden z ciekawszych modułów szkoleń w ofercie największego w Polsce Centrum Szkoleń Kadry Blacharskiej, jakie zorganizowano kilka tygodni temu dla pracowników sieci Mercedes-Benz. Produkcja aluminium jest bardzo energochłonna, co nie znaczy, że w warunkach warsztatowych odtworzenie takich elementów musi być pracochłonne.

Aluminium wykorzystywane jest w karoseriach jako elementy przykręcane (wzmocnienia zderzaków, maski, pokrywy bagażnika, drzwi), zyskując na znaczeniu przy kompletacji całościowych karoserii, czego sztandarowym przykładem jest Audi A8. Pokusa redukcji masy własnej pojazdów każe dziś coraz odważniej projektować elementy, które pod względem wytrzymałości dorównują blachom stalowym o wysokiej wytrzymałości. Czyste aluminium jest zbyt miękkie, aby mogło być stosowane do produkcji...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Naprawa aluminiowych paneli zewnętrznych rozpoczyna się od przeszkolenia z zakresu BHP – obsługi dedykowanych urządzeń i narzędzi tylko w wydzielonej strefie. Z tego samego powodu warto zwrócić uwagę na połączenie śrubowe z gumowymi podkładkami (te mogą mieć sadzę w swej strukturze)
Najwięcej emocji wzbudziła prezentacja technik kontrolowania temperatury aluminium z użyciem najnowszych zdobyczy technologii spęczania (na zdjęciu urządzenie Alu T-Hotbox)
Reżim prac każe ogrzaną warstwę lakieru zedrzeć za pomocą pilnika, a operację podgrzewania aluminium realizować z naprzemiennym studzeniem naprawianej powierzchni (np. mokrą gąbką)
Reżim prac każe ogrzaną warstwę lakieru zedrzeć za pomocą pilnika, a operację podgrzewania aluminium realizować z naprzemiennym studzeniem naprawianej powierzchni (np. mokrą gąbką)
Doprowadzając uszkodzenie do fabrycznej wypukłości, warto wyrobić sobie nawyk „dociskania” palcem rękojeści młotka, gdy tylko obuch uderzy w powierzchnię naprawianego elementu

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony