W nowym Oplu Insignia zastosowano rozwiązanie prosto z Münster – kolebki filtracyjnej Hengsta. To właśnie tam inżynierowie z działu badań i rozwoju zaprojektowali system filtracyjny oleju, potężny duet składający się z filtra i modułu chłodnicy oleju.
Zintegrowany zawór spustowy w trzpieniu filtra oleju gwarantuje łatwą obsługę wkładu w przypadku jego wymiany. Chłodnica oleju wykonana z lekkiego stopu aluminium spełnia więcej funkcji. Szczególny nacisk został położony na fazę projektowania uszczelnienia, co prowadzi do optymalnej wydajności i bezpieczeństwa pracy silnika. Moduł zastosowany w Insignii gwarantuje optymalne smarowanie najwyżej położonych części silnika. Zaletą tego rozwiązania jest bezpieczne prowadzenie różnych strumieni płynów (oleju i wody) wewnątrz modułu. Dzięki temu można zrezygnować z czasochłonnego podłączania węży montażowych. Co istotne, w nowoczesnych konstrukcjach moduł ten zajmuje mniej miejsca niż komponenty montowane osobno.
Komentarze (0)