Bosch na targach Automechanika Frankfurt 2018 zaprezentował całą gamę rozwiązań dla warsztatów samochodowych
Niezależnie od tego, czy chodzi o łączność sieciową, automatyzację, zoptymalizowane układy napędowe czy elektromobilność, Bosch Automotive Aftermarket odgrywa wiodącą rolę w procesie zmian w przemyśle motoryzacyjnym.
– Bosch coraz częściej polega na rozwiązaniach opartych na danych i łączności sieciowej. Już dziś pozwala to na szybsze i sprawniejsze realizowanie wielu procesów – powiedział Manfred Baden, prezes działu Bosch Automotive Aftermarket, na międzynarodowych targach Automechanika we Frankfurcie. Według firmy audytorskiej i konsultingowej PWC do roku 2025 na drogach pojawi się ponad 470 milionów połączonych z siecią pojazdów. W związku z tym rynek oprogramowania i usług związanych z przetwarzaniem danych doświadczy kolejnego istotnego wzrostu i określi przyszły rozwój branży na całym świecie. – Bosch Automotive Aftermarket chce rozwijać się tak jak w 2018 roku. Dzięki innowacyjnym koncepcjom skutecznego i efektywnego serwisowania oraz napraw w całym cyklu życia produktu, a także sieciowym rozwiązaniom dla diagnostyki i procesów warsztatowych wspieramy naszych partnerów teraz i będziemy to robić w przyszłości – powiedział Baden.
Łączność sieciowa i nowe rozwiązania oparte na danych mogą potencjalnie zoptymalizować przepływ pracy w warsztacie, umożliwiając jednocześnie znaczne oszczędności czasu. Dla przykładu oprogramowanie warsztatowe Bosch Connected Repair zapobiega czasochłonnemu duplikowaniu pracy. Dzięki niemu dane pojazdu są dostępne we wszystkich systemach komputerowych po jednorazowej rejestracji.
W przyszłości Augmented Reality ułatwi mechanikom wykonywanie nawet złożonych napraw. To kolejna oszczędność czasu – średnio o 15%. Za to nowe podejście do organizacji szkoleń warsztatowych Bosch otrzymał w tym roku Automechanika Innovation Award.
Unikanie duplikowania pracy
Bosch Connected Repair stanowi podstawę inteligentnego połączenia sieciowego urządzeń diagnostycznych w warsztatach. Łączy wiele elementów związanych z przyjęciem pojazdu do warsztatu, informacjami na temat jego stanu technicznego i samymi urządzeniami diagnostycznymi, tworząc wspólną bazę danych, przesyłaną bezprzewodowo do wszystkich podłączonych urządzeń. Oznacza to, że wystarczy raz zidentyfikować pojazd, zamiast rejestrować go na każdym urządzeniu osobno, jak miało to miejsce dotychczas. Zapewnia to oszczędność czasu do 10 minut na każdym pojeździe w warsztacie. Raporty badań, komentarze i zdjęcia są zapisywane bezpośrednio na cyfrowej karcie pracy i można je odczytać w dowolnym momencie.
Kolektywna inteligencja
Poza inteligentną łącznością sieciową urządzeń diagnostycznych Bosch Automotive Aftermarket pracuje również nad dalszym rozwojem oprogramowania. Przykładowo nowa wersja programu Esi[tronic] 2.0 umożliwia warsztatom optymalizację procedur naprawczych i diagnostycznych, skrócenie czasu obsługi pojazdu i stałe aktualizowanie online. Ponadto program może być używany zarówno w trybie online, jak i offline. Dzięki wyszukiwaniu tekstowemu i podglądowi dokumentu użytkownicy zaledwie po kilku kliknięciach znajdują potrzebne informacje.
W bazie danych Bosch zgromadził ponad 750 000 faktycznych przypadków napraw. Gdy podczas diagnozy zostanie rozpoznana usterka, funkcja automatycznie zaleca opracowany przez ekspertów Bosch sposób naprawy, który został już oceniony przez innych użytkowników jako dobre rozwiązanie. Dzięki zoptymalizowanemu czasowi pobierania wersja 2.0 umożliwia jeszcze szybsze wyszukiwanie informacji. Nawet w regionach o niskiej przepustowości łącza internetowego Esi[tronic] 2.0 online może być wygodnie używany. Wszyscy aktualni abonenci otrzymują nową wersję Esi[tronic] 2.0 online jako bezpłatną aktualizację.
Kompaktowy i wszechstronny
Esi[tronic] to również centralny element nowego kompaktowego testera diagnostycznego KTS 250 Bosch, który został zaprezentowany po raz pierwszy na targach Automechanika. Jest on przeznaczony do mniejszych warsztatów lub jako dodatkowe urządzenie mobilne w większych. Interfejs użytkownika DoIP Ethernet jest intuicyjny, oparty na systemie Android. KTS 250 oferuje kompleksową obsługę około 150 marek samochodów osobowych, które są identyfikowane automatycznie i obsługiwane przez bazę numerów VIN.
Krótki czas konfiguracji
Coraz więcej pojazdów jest wyposażonych w systemy wspomagające kierowcę. Bosch opracował rozwiązanie umożliwiające kalibrację kamery po wymianie przedniej szyby samochodu. Korzystając ze stanowiska ADAS, można szybko i dokładnie wykonywać prace związane z prawidłowym funkcjonowaniem radarów i kamer. Oprogramowanie Esi[tronic] kontroluje specyficzne dla pojazdu procedury kalibracji i regulacji. Stanowisko kalibracji ADAS jest kolejnym przykładem tego, jak można sprawnie sprawdzić, zamontować i serwisować zaawansowane systemy w pojazdach za pomocą innowacyjnych rozwiązań.
Wydajniej dzięki aplikacji Augmented Reality
Bosch otwiera także nowe możliwości zastosowania Augmented Reality (rozszerzona rzeczywistość, AR) w szkoleniach dla pracowników warsztatów, za co został uhonorowany Automechanika Innovation Award 2018. Jako pionier Bosch pokazał korzyści ze stosowania rozszerzonej rzeczywistości w warsztatach już w 2014 roku. Konkretne zalety tej technologii zostały udowodnione podczas badań przeprowadzonych w warsztatach sieci Bosch Car Service. Ich wynik dowiódł, że przy zastosowaniu aplikacji Augmented Reality możliwa jest oszczędność czasu na poziomie średnio 15% w przypadku popularnych pojazdów i mniej skomplikowanych napraw. Dzięki temu mechatronik może na przykład szybko zlokalizować ukryte elementy i otrzymać pasujące do realnego obrazu instrukcje postępowania lub informacje o wymaganych narzędziach specjalnych.
W oparciu o Augmented Reality Bosch opracował kilka nowych metod szkoleniowych w celu przeszkolenia personelu warsztatowego w zakresie zaawansowanych systemów, na przykład w dziedzinie elektromobilności. Z pomocą AR można określić między innymi: różnice między pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi, funkcjami i charakterystyką różnych podzespołów wysokonapięciowych, a także strategie rozwiązywania problemów.
Kompleksowa dostawa części
Poza nowymi rozwiązaniami duże znaczenie dla Bosch Automotive Aftermarket ma również konwencjonalna działalność w zakresie części zamiennych. Bosch dostarcza odpowiednie części zamienne do niemal każdego modelu samochodu, zarówno nowe, jak i fabrycznie regenerowane, oferuje także usługi serwisowe. Warsztaty korzystają z wysokich kompetencji opartych na wieloletnich doświadczeniach w zakresie wyposażenia OEM (Original Equipment Manufacturer). Oznacza to, że każda część wyróżnia się doskonałą funkcjonalnością i jest dostosowana do optymalnej współpracy z innymi podzespołami pojazdu.
Komentarze (0)