Firma Delphi Technologies zaprezentowała na targach Automechanika we Frankfurcie nowe rozwiązanie – ograniczającą zużycie paliwa technologię bezpośredniego wtrysku benzyny (GDi). W skład tej kompleksowej oferty wchodzą pompy i wtryskiwacze montowane jako oryginalne wyposażenie (OE) w ponad 2,1 mln popularnych francuskich pojazdów.
Rozszerzenie gamy o kolejne istotne produkty planowane jest na 2019 r. Oferta obejmie zarówno elektroniczne, jak i hydromechaniczne narzędzia diagnostyczne, prototypowe wyposażenie do testowania i szkolenia, zapewniając obsługę technologii GDi we wszystkich zastosowaniach. Przewiduje się, że do 2026 r. rynek nowych pojazdów wyposażonych w GDi ma rosnąć średnio o ok. 10% rocznie. W ramach kompleksowego rozwiązania przewidziano wyposażenie warsztatów w części, narzędzia i profesjonalną wiedzę niezbędne do wejścia na ten przynoszący wysokie zyski rynek, będący w fazie szybkiego wzrostu.
Firma zaprezentowała na targach również pierwszy w branży układ wtryskowy Multec 14 (M14) z ciśnieniem sięgającym 350 barów. Te najnowszej generacji wtryskiwacze mogą obniżyć liczbę cząstek stałych w spalinach emitowanych przez technologię GDi nawet o 70%.
Delphi Technologies dokonuje znacznych inwestycji w technologię GDi. W 2017 r. wraz z marką VW wprowadziła na rynek europejski 350-barowy układ GDi najnowszej generacji. Programy realizowane we współpracy z największymi producentami samochodów w Chinach, Korei i Ameryce Północnej prowadzone będą kolejno w 2018 i 2019 r. Nowy system obejmuje gamę wtryskiwaczy M14 o ciśnieniu wtrysku wynoszącym 350 barów, znacznie wyższym od aktualnie stosowanego w branży – 200 barów, co powoduje lepszą o 40% kompresję i o 30% szybszy wtrysk. Dzięki tej technologii za pomocą jednego systemu Delphi Technologies może pomóc producentom samochodów w osiągnięciu zgodności z normami emisji zarówno Euro 6d i China 6.
– W produkcji OE technologia GDi jest obecna już od kilku lat. Szybko staje się preferowanym rozwiązaniem, gdyż pomaga osiągnąć zgodność z rygorystycznymi normami emisji spalin – mówi Alex Ashmore, prezes ds. rynku części zamiennych Delphi Technologies. – Ponad jedna trzecia lekkich pojazdów użytkowych produkowanych na całym świecie wyposażona jest w układ paliwowy GDi, a zgodnie z przewidywaniami jego udział w rynku będzie jeszcze większy, gwarantując wzrost na poziomie 8% rocznie przez najbliższe 10 lat, co oznacza rosnącą liczbę właścicieli pojazdów poszukujących niezależnych warsztatów świadczących usługi wysokiej jakości.
Jak dodaje, firma zdaje sobie sprawę, jak wielkie wyzwanie stanowi naprawa tych zaawansowanych układów wysokociśnieniowych.
– Jako dostawca części zamiennych rozumiemy też, jak ważne jest, by warsztaty mogły to robić szybko i skutecznie – mówi. – Dzięki wysokiej jakości częściom OE, wraz ze wsparciem diagnostycznym i testowym oraz szkoleniom, nasze nowe kompleksowe rozwiązanie GDi zapewni warsztatom oraz dystrybutorom wsparcie niezbędne do wykorzystania możliwości, jakie niesie ze sobą nowa technologia OE.
W podsumowaniu Alex Ashmore podkreśla, że GDi jest kolejnym doskonałym przykładem tego, jak Delphi Technologies wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie zaawansowanych systemów OE, aby wesprzeć klientów z rynku części zamiennych w wykorzystywaniu nowych segmentów. Jego zdaniem „to początek nowej ery, ważnej zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów”.
– Są to kompleksowe rozwiązania, a wsparcie producenta oryginalnego wyposażenia może zapewnić warsztatom przewagę konkurencyjną – dodaje.
Komentarze (0)