Od dziesięcioleci inżynierowie koncernu ZF ściśle współpracują z producentami samochodów. Dzięki temu, cztery marki części zamiennych produkowanych przez ZF – Sachs, Boge, Lemförder i ZF Parts, zapewniają jakość, bezpieczeństwo i komfort.
Międzynarodowa struktura Grupy ZF sprawia, że amortyzatory i resorowane sprężynowo kolumny zawieszenia marki Sachs dostępne są niemal dla wszystkich modeli samochodów. Ma to ogromne znaczenie dla niezależnych warsztatów, ponieważ umożliwia im obsługę szerokiej rzeszy klientów. Firma Sachs jest również znana z innowacji technicznych w dziedzinie lekkich konstrukcji oraz systemów inteligentnego podwozia, takich jak system ciągłej kontroli amortyzacji Sachs CDC (Sachs Continuous Damping Control).
CDC Sachs
Firma ZF Trading dostarcza na niezależny rynek części zamiennych elektroniczny system ciągłej kontroli amortyzacji CDC. Amortyzatory Sachs CDC przewyższają ich konwencjonalne odpowiedniki pod względem osiągów, ponieważ mogą być regulowane automatycznie, w zależności od położenia pojazdu i warunków na drodze, dzięki czemu zapewniają większe bezpieczeństwo i komfort jazdy. Czujniki mierzą ruchy w pionie na osi przedniej i tylnej nacisk hamulców oraz poziom obciążenia, jak też ruchy pojazdu podczas przyspieszania, hamowania oraz przy wchodzeniu w zakręt. Centralna jednostka sterująca przekształca te informacje w sygnały, które w ciągu milisekund dostosowują siłę amortyzacji przez zmianę przepływu oleju przez proporcjonalny zawór elektromagnetyczny.
Komfort i bezpieczeństwo jak w nowym samochodzie
Asortyment amortyzatorów Sachs Super Touring gwarantuje taki sam poziom bezpieczeństwa i komfortu jak w nowym samochodzie. Właściwości techniczne oryginalnych części Sachs dostosowane są precyzyjnie do specyfikacji producenta samochodu i wykonane z materiałów wysokiej jakości. Są to prawdziwie uniwersalne amortyzatory, charakteryzujące się przy tym korzystnym stosunkiem ceny do osiągów. Amortyzatory Sachs Advantage uwzględniają i wykorzystują charakterystyczne właściwości podwozia i również gwarantują maksymalne bezpieczeństwo i komfort. Seria tych amortyzatorów obejmuje jedno- i dwururowe modele amortyzatorów gazowych.
Kontrola amortyzatorów
Tłumienie drgań ma zasadnicze znaczenie zarówno dla spokojnej, jak i sportowej jazdy, ponieważ zapewnia stały kontakt kół z podłożem, a zatem dobrą przyczepność i skuteczne hamowanie. Zużyte amortyzatory prowadzą do niebezpiecznych zmian w zachowaniu prowadzonego samochodu – m.in. długość hamowania zwiększa się o 10 proc. Znaczącemu ograniczeniu ulega nawet skuteczność działania elektronicznych systemów wspomagania (ABS, ESP i innych), ponieważ najczęściej są one zaprojektowane do działania w warunkach optymalnych. Dlatego też należy kontrolować amortyzatory regularnie co 20 000 kilometrów.
Najwyższa jakość i niezawodność
Oprócz amortyzatorów, dla zachowania samochodu podczas jazdy oraz komfortu zasadnicze znaczenie mają resory. Pewną oznaką ich zużycia jest zauważalne zmniejszenie pierwotnej wysokości samochodu. Jeśli tak się dzieje, resory należy natychmiast skontrolować w specjalistycznym warsztacie, aby uniknąć ich złamania w przypadku nadmiernego obciążenia. Jeśli ulegną złamaniu, lub jeśli pojawiają się oznaki zmęczenia materiału, zawsze należy wymieniać je parami. Resory Sachs spełniają oryginalne wymogi jakościowe producentów pojazdów.
Sachs Service Kit
Zestaw Sachs Service Kit to produkt uzupełniający pracę amortyzatorów, mający znaczący wpływ na długość okresu ich eksploatacji. Zestaw działa jak dodatkowy resor, wspomagający zawieszenie podwozia i amortyzatory w redukowaniu drgań i służący jako bufor ciśnieniowy, który zapobiega przeciążeniu zawieszenia podwozia. Przeciążenie takie pojawia się m.in. w sytuacjach ekstremalnych - wjeździe na krawężnik lub przejechaniu na dużej prędkości przez dziury w nawierzchni. Zestaw Sachs Service Kit zapobiega groźnym obciążeniom amortyzatorów oraz nieuniknionym uszkodzeniom przez nie powodowanym. Aby zapewnić długi okres eksploatacji amortyzatorów i podwozia, należy koniecznie wymieniać zestaw przy każdej wymianie amortyzatorów.
Części układu przeniesienia napędu Sachs
Sachs projektuje i wytwarza sprzęgła od 1923 roku. Do tej pory na całym świecie sprzedano ich ponad 170 milionów. Będąc liderem tego segmentu rynkowego, firma utrzymuje się jednocześnie w awangardzie projektów technicznych, wprowadzając nowatorskie rozwiązania, takie jak m.in. system podwójnego sprzęgła dla skrzyń biegów typu powershift, prądorozruszniki Dynastart montowane na wale korbowym oraz napędy elektryczne dla produkowanych seryjnie pojazdów hybrydowych. Wszystkie te innowacje mają zasadnicze znaczenie dla redukcji emisji spalin i zużycia paliwa.
Niemal wszyscy producenci samochodów oraz bolidy Formuły 1 korzystają ze sprzęgieł Sachs. Wiedza zdobyta na torach wyścigowych wykorzystywana jest bezpośrednio w projektowaniu produktów seryjnych, co sprawia, że sprzęgła marki Sachs są bardziej niezawodne i wytrzymałe od innych i zapewniają lepsze przenoszenie napędu i bezpieczniejszą jazdę. ZF Trading dostarcza kompletne zestawy sprzęgłowe Sachs, wraz z tarczą dociskową, tarczą sprzęgła oraz konwencjonalną tarczą zwalniającą lub zestawy sprzęgłowe wyposażone w centralne wysprzęganie CSC. Elementy te dostarczane są wraz ze specjalnym smarem montażowym. Optymalne funkcjonowanie i komfort działania sprzęgła oraz zmiany biegów można osiągnąć wyłącznie wtedy, gdy system traktowany jest jako całość. Dlatego przy wymianie sprzęgła należy również wymienić towarzyszące mu elementy wykonawcze, takie jak pompa sprzęgła, wysprzęglik czy linkę sprzęgła oraz wodzidło.
Mniej drgań i hałasu podczas pracy – dwumasowe koła zamachowe Sachs
ZF Sachs jest jednym z wiodących producentów dwumasowych kół zamachowych. W produkty marki Sachs wbudowano przekładnie planetarne i tłumiki drgań skrętnych. Dwumasowe koło zamachowe eliminuje wibracje skrętne w układzie napędowym, szczególnie w silnikach wywołujących większe drgania przy mniejszych prędkościach. Są to głównie silniki wysokoprężne, które dzięki dwumasowym kołom zamachowym pracują równie cicho jak silniki benzynowe. Dodatkową korzyścią dla kierowcy jest zmniejszone zużycie paliwa, co jest wynikiem mniejszej prędkości na biegu jałowym oraz możliwości jazdy na mniejszych obrotach.
Komentarze (0)