Adam Bober, dyrektor sprzedaży Petronas Lubricants w Polsce, Niemczech i Austrii
Petronas Lubricants kontynuuje strategię budowania sieci w Polsce, opierając się na współpracy z regionalnymi dystrybutorami części zamiennych i akcesoriów samochodowych. Firma sięga po ambitnych dystrybutorów lokalnych z dobrą znajomością rynku, z którymi wspólnie buduje partnerską sieć warsztatów Petronas.
Przyjęta strategia handlowa, oparta na mocnym wsparciu analitycznym, technologicznym i marketingowym dla dystrybutorów, przyniosła w 2021 r. wzrost liczby warsztatów partnerskich Petronas do 330, co stanowi przyrost o ponad 300% r/r.
W rozbudowie sieci firma wspiera dystrybutorów, dostarczając narzędzia, wiedzę i wsparcie marketingowe – z gotowym brandingiem dla serwisów samochodowych. Petronas opracował także narzędzia do analizy kosztów stosowanych olejów, oraz takie, które pozwalają dobrać online odpowiedni produkt dla dowolnego pojazdu. Producent zapewnia ponadto kompleksowe wsparcie techniczne i szkoleniowe.
– Naszą ofertę części zamiennych, akcesoriów i narzędzi dla warsztatów wzbogaciliśmy o środki smarne z najwyższej półki – podkreśla Maciej Bulandra, prezes zarządu Darma Sp. z o.o. – Pamiętajmy, że 30% kosztów przeglądu stanowi olej silnikowy. Wskaźnik ceny do jakości, jaki możemy dzięki statusowi Autoryzowanego Dystrybutora Petronas zaoferować klientom, jest nieporównywalny do innych marek, a za tym idą dodatkowe przychody. Dotąd nie specjalizowaliśmy się w dystrybucji olejów, to się jednak zmienia, a udział olejów w całości naszej sprzedaży systematycznie wzrasta. Wiedza i wsparcie w obszarze handlowym, które otrzymujemy od Petronas, pozwala patrzeć na ofertę olejową jako ważną część naszych przychodów i budowania przewagi konkurencyjnej w regionie. Dzisiaj Petronas jest jedną z kilku wybranych marek w całym naszym portfolio, na które stawiamy długoterminowo.
Petronas aktywnie rozbudowuje sieć dystrybucyjną, w samym tylko 2022 r. chcąc pozyskać do sieci warsztatów kilkaset nowych punktów.
– Dążymy do stworzenia efektywnej sieci dystrybucji naszych produktów przeznaczonych do różnych sektorów rynku motoryzacyjnego – komentuje Adam Bober, dyrektor sprzedaży Petronas Lubricants w Polsce, Niemczech i Austrii. – Efektywna sieć dystrybucji oznacza dla nas bezproblemowy zakup naszych produktów przez warsztat samochodowy zlokalizowany w każdej części Polski, ale również komfortowe warunki operacyjne i handlowe dla dystrybutorów. Budowa wspólnej sieci niezależnych warsztatów stanowi dla dystrybutora możliwość posiadania lojalnej grupy klientów, a także stały profit, co w dzisiejszych czasach dla wielu z nich jest sporym wyzwaniem.
Komentarze (0)