23 maja Zarząd Inter Cars S.A. zorganizował konferencję prasową dla przedstawicieli Klubu Publicystów Motoryzacyjnych Stowarzyszenia Dziennikarzy RP, oraz dziennikarzy z innych czasopism motoryzacyjnych. Jej głównym tematem były plany rozwoju Spółki w roku bieżącym i na najbliższe lata, a także aktualna sytuacja ekonomiczna firmy w rok od dnia debiutu na parkiecie WGPW. Ponadto przedstawiciele Zarządu Inter Cars S.A. przedstawili zaproszonym gościom informacje o nowych projektach realizowanych w ramach Grupy Inter Cars, a w szczególności o produkcji naczep, regeneracji części zamiennych oraz sprzedaży motocykli i akcesoriów motocyklowych. Radosław Celiński – Członek Zarządu Inter Cars S.A., Dyrektor Pionu Finansowego przedstawił działalność i rozwój firmy w kraju i za granicą, w tym wyniki finansowe Spółki po wejściu w życie przepisów GVO, strukturę akcjonariatu i grupę kapitałową Inter Cars, w skład której wchodzą: Inter Cars Ukraina, Inter Cars Czeska Republika, Eltek Sp. z o.o., Q-Service Sp. z o.o., FEBER Sp. z o.o.
Krzysztof Oleksowicz Inter Cars S.A.
Zaprezentowana została strategia dalszego rozwoju firmy, a więc programy wspierające sprzedaż, logistykę, Projekt Zarządzania Flotami Samochodowymi, którego podstawową działalnością jest świadczenie usług serwisowych dla działających na polskim rynku flot samochodowych, projekt regeneracji, realizowany przez spółkę zależną Eltek, oraz produkcję naczep w sieradzkiej firmie FEBER będącej także własnością Inter Cars S.A. Sporą część konferencji poświęcono najnowszej działalności Inter Cars S.A. związanej ze sprzedażą motocykli używanych i akcesoriów motocyklowych oraz uzyskaniu wyłączności przez Inter Cars S.A. na dystrybucję nowych motocykli legendarnej marki Triumph Motorcycles Ltd. w Polsce, czego konsekwencją było powołanie do życia nowego projektu o nazwie Inter Motors. W drugiej części spotkania Krzysztof Oleksowicz, Prezes Zarządu Inter Cars S.A. zaprezentował wizję rozwoju polskiego rynku motoryzacyjnego w latach 2005 -2010 skupiając się głównie na strukturze usług napraw pojazdów. W swojej wypowiedzi podkreślił, że najlepszym kierunkiem dla rozwoju warsztatów niezależnych jest przystępowanie do sieci tworzonych przez największych dystrybutorów części, takich jak np. Inter Cars S.A.
Krzysztof Oleksowicz wspomniał także o pogarszającej się sytuacji finansowej warsztatów szybkiej obsługi typu “fast fit”, takich jak Shell AutoServ, Carman, Feu Vert, Norauto, wynikającej ze słabej rentowności, wysokich kosztów działalności operacyjnej oraz wąskiego zakresu świadczonych usług (warsztaty te wykonują tylko proste operacje naprawy pojazdu). Zaznaczył też, że sytuacja serwisów autoryzowanych po 01.09.2004 roku, czyli po dniu, kiedy zaczęła obowiązywać dyrektywa GVO, nie uległa zmianie. Oznacza to, że warsztaty te nadal zmuszane są do stosowania wyłącznie części zamiennych z logo producenta samochodów i nie mogą stosować zamienników o tej samej jakości, będących w rzeczywistości oryginalnymi częściami zamiennymi, z tą tylko różnicą, że są one sygnowane logotypem ich producenta. Utrudnienia wprowadzane przez producentów samochodów, dotyczą także świadczenia usług napraw gwarancyjnych przez niezależne warsztaty, co zmusza użytkowników aut w okresie obowiązywania gwarancji do korzystania wyłącznie z usług serwisu autoryzowanego, pod groźbą jej utraty.
Komentarze (0)