Rys. 1
Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.
Citroën DS4
Brak mocy i świecąca lampka ostrzegawcza niesprawności silnika
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Citroëna DS4 z 2012 roku z silnikiem benzynowym 1,6, który skarży się na brak mocy silnika; ponadto świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Zapisane zostały kody usterek związane z systemem sterowania silnikiem, nad którymi pracujemy, ale nie udało nam się znaleźć przyczyny problemu. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Zdajemy sobie sprawę z tego, że modele DS4 z kodem silnika 5FU (EP6CDTX) mogą mieć problem z brakiem mocy silnika. Prawdopodobną przyczyną usterki jest uszkodzony zawór na obejściu powietrza z turbosprężarki. Wymień zawór na obejściu powietrza z turbosprężarki (rys. 1). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
Citroën C5 III
Komunikat ostrzegawczy poziomu oleju silnikowego wyświetla się pomimo prawidłowego poziomu
Pytanie: Właśnie dokonaliśmy przeglądu auta marki Citroën C5 HDi z 2011 roku, w którym wyświetla się komunikat ostrzegawczy poziomu oleju silnikowego – mimo prawidłowego poziomu oleju silnikowego. Ponadto w pamięci usterek wielofunkcyjnego komputera sterującego zapisane zostały kody usterek: B1818, F159. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Zanany jest nam ten problem dotyczący modeli C5 III z kodami silnika RHD/RHE/RHH. Jego przyczyną jest wadliwa konstrukcja rurki pręta pomiarowego oleju silnika ograniczająca wlot oleju silnikowego i powodująca błędny pomiar poziomu. Wymontuj rurkę pręta pomiarowego oleju silnika (rys. 2.1). Dostosuj ją, przycinając końcówkę o 6 cm (rys. 2.2). Zamontuj rurkę pręta pomiarowego oleju silnika. Sprawdź, czy poziom oleju w silniku jest prawidłowy. Usuń kody usterek.
Land Rover Range Rover Sport
Wyciek płynu chłodzącego silnika z obszaru przedniego zderzaka
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem źródła przecieku płynu chłodzącego silnika w obszarze przedniego zderzaka w samochodzie marki Range Rover Sport z 2014 roku z silnikiem wysokoprężnym 3,0. Przeprowadziliśmy ciśnieniowe sprawdzenie układu chłodzenia, które potwierdziło, że mamy do czynienia z przeciekiem, ale nie jesteśmy w stanie określić jego źródła. Czy taki problem był już wcześniej zgłaszany?
Odpowiedź: Mieliśmy już podobne zgłoszenia dotyczące przecieku płynu chłodzącego silnika w modelach Range Rover Sport z kodami silnika 306PS/306DT/508PS. Wyciek płynu spowodowany jest ocieraniem dodatkowej chłodnicy płynu chłodzącego silnika o prowadnicę zasysanego powietrza z powodu nieprawidłowego ustawienia przedniego zderzaka. Wymontuj przedni zderzak, aby uzyskać dostęp do dodatkowych chłodnic płynu chłodzącego silnika. Sprawdź je pod kątem uszkodzeń i nieszczelności. W razie potrzeby wymień dodatkowe chłodnice płynu chłodzącego silnika. Zamontuj piankową podkładkę, dostępną w dziale części Land Rover, na nowej dodatkowej chłodnicy płynu chłodzącego silnika (rys. 3). Zamontuj przedni zderzak. Sprawdź, czy jest prawidłowo ustawiony. Przeprowadź ciśnieniowe sprawdzenie układu chłodzenia, aby upewnić się, że usterka została wyeliminowana.
Opel Meriva-B
Awaria elektrycznego układu wspomagania kierowania i sporadyczne problemy z uruchomieniem
Pytanie: Mamy problem z samochodem marki Opel Meriva-B 1,3 CDTi z 2012 roku. Układ wspomagania kierowania nie działa, występują sporadyczne problemy z uruchomieniem i różne inne usterki elektryczne. Akumulator jest odpowiednio naładowany, a po sprawdzeniu alternatora okazało się, że działa prawidłowo. Podejrzewamy, że mamy do czynienia z usterką przewodów, ale nie udało nam się jej odnaleźć. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Właściciele modelu Meriva-B z silnikiem wysokoprężnym zgłaszali już wcześniej ten problem. Jego przyczyną jest zbyt wysoka oporność w przewodzie masy akumulatora. Problem ten dotyczy wszystkich modeli z silnikiem wysokoprężnym, bez układu ekonomicznego zatrzymania i ruszania wyprodukowanych w latach 2012-2014. Wymontuj i zutylizuj przewód masy akumulatora. Nałóż pasek ochronny na wskazany obszar (rys. 4.1). Zamontuj nowy przewód masy akumulatora (rys. 4.2). Usuń kody usterek.
Komentarze (0)