najważniejsze wydarzenia branży lakierniczej w mijającym roku
Wraz ze zbliżającym się końcem Starego Roku nadchodzi czas na podsumowania, analizy i refleksje. Polski oddział PPG Industries – wiodącego na świecie producenta powłok lakierniczych – ma powody do zadowolenia. Na przekór światowemu kryzysowi firma z sukcesem wprowadziła na polski rynek nowe produkty, pozyskała nowych kluczowych partnerów biznesowych oraz zdobyła kolejne dowody na to, że lakiernicy pracujący na produktach PPG i Nexa Autocolor, korzystający z firmowych szkoleń, są mistrzami w swoim zawodzie.
Przede wszystkim – zadowolenie klientów
Największym sukcesem jest oczywiście stały wzrost zadowolenia klientów PPG – warsztatów lakierniczych i autoryzowanych dealerów największych marek motoryzacyjnych. O tym, jak doskonale układa się współpraca, najlepiej świadczy fakt, że właściciele salonów dealerskich zawsze wymieniają PPG wśród grona najważniejszych partnerów biznesowych. To dla PPG najcenniejszy dowód uznania. Na uroczystym jubileuszu 30-lecia VW Marszałek, autoryzowanego dealera Skody, Volkswagena i Audi z Częstochowy, właściciel firmy Stanisław Marszałek nie szczędził PPG słów podziękowań.
– Jesteśmy dumni z wyróżnienia, którym obdarzył nas pan Marszałek – mówi Sławomir Brzozowski dyrektor zarządzający PPG Industries Poland. - To dowód, że nasza technologia oraz nowatorskie produkty pomagają w codziennej pracy pracownikom lakierni Volkswagen Marszałek i przyczyniają się do świadczenia usług serwisowych VW Marszałek na najwyższym poziomie. Kompleksowość oferty oraz indywidualne podejście do każdego klienta to wspólny mianownik działań VW Marszałek i PPG. Śmiało mogę powiedzieć, że nasze firmy tworzą wzór partnerstwa w dzisiejszym świecie biznesu. W 2009 roku otrzymaliśmy od naszych klientów i partnerów wiele słów uznania. Wspomnę o pamiątkowej statuetce jaką wręczył mi p. Kazimierz Mojsiuk, założyciel i właściciel firmy Mojsiuk, autoryzowanego dealera Mercedes-Benz i Hondy. To wyróżnienie jest dla nas niezwykle cenne, gdyż pokazuje, że klienci doceniają nasz model biznesu, oparty na budowaniu partnerstwa i dostarczaniu usług najwyższej jakości. Jestem przekonany, że wiedza oraz technologia PPG w połączeniu z fachowością i ogromną rzetelnością pracowników firmy Mojsiuk tworzą unikalną jakość usługi oferowaną użytkownikom samochodów.
Lakiernicy BIG Autohandel podczas finału Olimpiady Ford.
Nobilitacja
Współpraca z PPG oznacza dla partnerów firmy pełen dostęp do unikalnego na polskim rynku programu szkoleniowego, opracowanego w sposób umożliwiający menedżerom warsztatów płynne zarządzanie rozwojem pracowników swoich lakierni. Zakres oferty szkoleniowej jest niezwykle bogaty: od podstawowej wiedzy, umożliwiającej wykonywanie prac pomocniczych, aż po uzyskanie tytułu Certyfikowanego Lakiernika PPG, zaświadczającego o profesjonalnym przygotowaniu do wykonywania nawet najtrudniejszych prac lakierniczych. Uzupełnienie programu cyklem szkoleń z zarządzania pracą warsztatu czyni ofertę PPG kompleksową i niezwykle atrakcyjną dla każdego klienta. PPG przywiązuje ogromną wagę do profesjonalnego przygotowania lakierników i obsługi posprzedażowej. Mocno angażuje się w rozwój kadr lakierniczych klientów, udostępniając im wiedzę o najświeższych nowinkach technologicznych oraz dając możliwość doskonalenia umiejętności pod okiem fachowców. Zaangażowanie to znajduje odzwierciedlenie w prestiżowych nagrodach, jakie lakiernicy wyszkoleni przez PPG zdobywają na ogólnopolskich konkursach. W styczniu lakiernicy pracujący na produktach Nexa Autocolor (marki należącej do PPG) zajęli pierwsze, drugie i trzecie miejsce w II Konkursie Lakierniczym GM. Niezależne jury oceniało poziom wiedzy teoretycznej odnośnie sztuki lakierniczej, jak również szybkość lakierowania elementów karoserii. Uczestnicy musieli wykonać naprawę miejscową maski z zastosowaniem pełnej technologii zgodnej z LZO, rekomendowanej przez dostawców materiałów lakierniczych. Z kolei na tegorocznej Olimpiadzie Forda (wrzesień 2009 r.) zawodnicy pracujący na co dzień na materiałach lakierniczych PPG zajęli cztery pierwsze miejsca! Ich sukces potwierdza, że passa zwycięstw lakierników współpracujących z PPG, jakiej jesteśmy świadkami od kilku lat, nie jest dziełem przypadku. Zwycięstwo w konkursach lakierniczych ma znaczenie nie tylko prestiżowe – buduje i wzmacnia wizerunek warsztatu w oczach klientów i partnerów biznesowych, ale także stanowi obiektywne potwierdzenie najwyższej klasy umiejętności lakierniczych, ocenionych i docenionych przez niezależnych ekspertów.
Od lewej: Stanisław Marszałek, właściciel VW Marszałek oraz Sławomir Brzozowski, dyrektor zarządzający PPG Industries Poland.
Innowacyjne produkty
Szkolenie i obsługa posprzedażowa stanowią jeden filar oferty PPG. Drugim są oczywiście produkty i technologie, wyprzedzające zawsze o krok konkurencję i wyznaczające nowe trendy na rynku. Co roku PPG opracowuje ranking kolorów produktów lakierniczych dla każdego kontynentu oraz prezentuje pomysły na przyszłość. Według danych PPG, w 2009 roku kategoria lakierów srebrnych, obejmująca także odcienie grafitowe i szare, utrzymała pozycję najbardziej popularnej na świecie dziewiąty rok z rzędu. Na pokazie trendów kolorystycznych, jaki odbył się w siedzibie PPG w USA, firma zaprezentowała pomysły na kolory aut przyszłości: 60 nowych odcieni do zastosowań zewnętrznych i 10 do wewnętrznych. PPG nie tylko wyznacza trendy kolorystyczne, ale także cały czas rozwija nowe technologie lakiernicze. Jednym z systemów lakierniczych zapowiedzianych na pokazie jest nowa generacja powłok płatków ze szkła. Lakiery te zawierają supergładkie szklane płatki, powleczone warstwami różnych tlenków metali. - Dzięki doskonałemu rozprowadzeniu cząsteczek lakieru i uzyskaniu bardzo gładkiej powierzchni kolor wykazuje wyjątkową świetlistość i migotliwość – mówi Jerry R. Koenigsmark, menedżer ds. projektowania kolorystycznego. Według słów Koenigsmarka, firma ma nadzieję wprowadzić te powłoki na rynek w ciągu 2-3 najbliższych lat.
Obchody 30-lecia w firmie Mojsiuk (dealer Mercedes-Benz i Honda).
Rok 2009 upłynął przede wszystkim pod znakiem wprowadzania rozwiązań, które pozwalają zmniejszyć koszty pracy lakierni (m.in. koszty energii) i zaoszczędzić czas, a jednocześnie zapewniają doskonałe efekty. Wodorozcieńczalny podkład epoksydowy D8012 i epoksydowy podkład wypełniający D8095 szybko zyskały uznanie lakierników. D8012 zapewnia skuteczną przyczepność na wielu różnych podłożach, oferuje wystarczającą ochronę oryginalnej powłoki i zapobiega przebarwieniom. D8095 jest wyjątkowo łatwy w użyciu i szlifowaniu. Hitem wśród nowości tego roku okazał się DP4000 – przełomowy produkt w procesie przygotowania podłoża. Lakiernicy stosujący podkłady do szlifowania oraz konwencjonalne podkłady „mokro na mokro” z radością powitali DP4000. To najwydajniejszy podkład dostępny na rynku. Jako jedyny nie wymaga szlifowania zarówno przed, jak i po aplikacji podkładu. Dzięki innowacyjnej technologii zapewniającej znakomitą rozlewność gwarantuje doskonały efekt i trwałość warstwy nawierzchniowej po zakończeniu naprawy. A wszystko to przy znacznej oszczędności czasu przygotowania!
Nowe produkty, nowi partnerzy biznesowi i nowe dowody potwierdzające wysoką jakość szkoleń PPG to najważniejsze osiągnięcia roku 2009. Jakie sukcesy przyniesie Nowy Rok 2010? PPG Industries Poland z optymizmem patrzy w przyszłość.
Maciej Adamczuk
PPG Industries
Komentarze (0)