ReklamaB1 - automechanika Mirek

Wydarzenia

4 miesiące temu  24.07.2017, ~ Administrator   

ProfiAuto Show 2017 – rekord frekwencji podczas imprezy w Katowicach

Hala MCK w Katowicach gwarantowała doskonałe warunki ekspozycji, co też wybitnie korespondowało z daleko idącą indywidualizacją architektoniczną przestrzeni zajętej przez wystawców

Wzięli we władanie Międzynarodowe Centrum Kongresowe, tereny Spodka i sąsiadującą z nim przestrzeń Placu Honorowego. Zorganizowali ponad sto szkoleń dedykowanych mechanikom i właścicielom warsztatów samochodowych, zapewnili też moc atrakcji, prezentując w nader przystępnej formule standardy obowiązujące w branży automotive. 

Tegoroczna, 14. edycja wydarzenia (3-4 czerwca, Katowice) okazała się być rekordowa pod względem frekwencji, skoro w trakcie dwóch dni grono 140 wystawców przyciągnęło na swe stoiska 40 tys. profesjonalistów i fanów motoryzacji. 
Stałych bywalców rokrocznie odbywających się targów ProfiAuto Show uderzyć musiał rozmach, z jakim większość firm zachęcała do odwiedzin swych stoisk. I nie mamy tu na myśli stref rozrywki, na które składały się supersamochody, jakie wypełniły płytę Spodka, czy atrakcji na terenach zewnętrznych w postaci cyklu pokazów FMX i Trial, toru off-roadowego, kartingowego, strefy racing-car, symulatora jazdy na jednym kole, a nawet kina 9D. W hali wystawienniczej także miłośnicy kina mogli znaleźć coś dla siebie, a fani zdobyczy IT odbyć pouczającą podróż po warsztatach samochodowych spełniających najwyższe standardy branży automotive. Skądinąd dominującym motywem aranżacji stoisk dla profesjonalistów było nie tylko know-how branżowe, ale także szkolenia z zakresu tzw. miękkich kompetencji. 

Show wielkiego formatu
„Kino Kamoka” Auto Parts – o najbardziej oryginalnym stoisku na ProfiAuto Show 2017 mówiło się w kuluarach najczęściej, bo też aranżacja w stylu retro przywodziła skojarzenia z czasami, kiedy to na najbardziej chodliwe seanse wypadało szukać biletów u… „koników”. 
– Filmy prezentujące dorobek europejskiego dostawcy elementów zawieszenia, hamulców, układu kierowniczego oraz przeniesienia napędu powstawały początkowo na potrzeby naszych wewnętrznych szkoleń, więc tym bardziej cieszy nas efekt zaskoczenia u najmłodszych widzów naszej salki kinowej – nie kryła satysfakcji z frekwencji kinomanów Klaudia Plaskota, odpowiedzialna za scenariusz krótkometrażowych filmów, a pełniąca na co dzień obowiązki grafika i designera.
Podczas gdy dorośli uczestniczyli w tradycyjnych szkoleniach z cyklu RepExpert na stoisku Schaeffler, ich pociechy „odkrywały więcej”, wybierając się w wirtualną podróż 3D.
– Mając świadomość, jak bardzo należy szanować czas odwiedzających targi, cieszy nas fakt, że za każdym razem podczas 45-minutowych szkoleń potrafiliśmy skupić uwagę kilkudziesięciu mechaników – mówił Krzysztof Künstler, dyrektor Automotive Aftermarket w firmie Schaeffler. – Co ciekawe, to właśnie strefa wirtualnej naprawy z użyciem zestawu INA znacząco wydłużyła wizyty mechaników, bo najskrzętniej z owej zdobyczy korzystali najmłodsi.
Wspomnijmy, że od ProfiAuto Show 2017 firma rozpoczyna mocniejsze wejście na rynek aftermarket z technologicznie zaawansowanymi produktami pod marką INA dla systemów silnika. Mowa przede wszystkim o rozwiązaniach z zakresu chłodzenia.
Jeśli masz samochód, a nie wiesz, co znajduje się w środku, w trakcie targów będziesz w stanie sprawdzić, w którym miejscu pojazdu są umieszczone części bez podnoszenia maski, a nawet bez samochodu! Wystarczyło przyłożyć ulotkę z kodem do kamery iPadów – tego typu komunikat gwarantował tłumy na stoisku Delphi. Jak można było oczekiwać, nie tylko mechanicy okupowali ekspozytor z trzema opcjami wyboru wtryskiwaczy Diesla – nowych, regenerowanych czy naprawianych. 
Gdy mowa o pokusie tańszych napraw, nie sposób nie wspomnieć o bogatszej propozycji spółki AS-PL (dawniej Auto-Starter), która jest czołowym dostawcą alternatorów, rozruszników i pomniejszych podzespołów elektrycznych, a odtąd złożonych w trzech liniach produktowych: Economy line, Standard line i Premium line.
Skoro jeszcze o komorze silnika. Nowy katalog transmisyjny firmy Hutchinson, a w nim ponad 300 nowych referencji (paski, napinacze), a przede wszystkim Belt in Oil, czyli unikalny, bo zarezerwowany tylko dla rynku aftermarket zestaw rozrządu w kąpieli olejowej dla peugeotów i citroënów, stanowił motyw przewodni rozmów na stoisku francuskiego producenta, który ulokował swe fabryki w Polsce.

Odkryj Nowoczesną Motoryzację
Hasło przewodnie tegorocznych targów ProfiAuto Show to sugestia, by dopasować warsztat do zmieniających się warunków rynkowych i środowiskowych, co jak w soczewce dało się zauważyć na stoisku firmy Varta.
– Nasi pracownicy przybliżali Program Testowania Akumulatorów Varta, który z sukcesami kontynuujemy już od ponad 3 lat – wspomina Adam Potępa z Johnson Controls. – W ramach niego zrzeszamy obecnie ponad 1400 warsztatów samochodowych, które sprawdzają stan akumulatorów zarówno na życzenie klientów, jak i podczas rutynowych czynności serwisowych. Walor propozycji dla mechanika? Poświęcając tylko kilka minut, gwarantujemy komfort korzystania z pojazdów swym klientom, co na pewno przysporzy nam zaufania, gdy pomyśleć, jak wielkim utrapieniem może być awaria na drodze w szczycie wyjazdów urlopowych. Dodajmy, że firma w tym roku uruchomiła portal wiedzy technicznej dla mechaników – Varta Partner Portal, gdzie dostarcza informacje o rekomendowanym akumulatorze, jego lokalizacji w pojeździe oraz szczegółowej instrukcji wymiany.
Konkurent, Exide z marką Centra, prezentował kompaktowych rozmiarów akumulatory motocyklowe o bardzo zredukowanej masie własnej i kolejne referencje akumulatorów w technologii HVR (High Vibration Resistant) – odporne na wibracje i drgania, które stanowią standardowe wyposażenie pojazdów ciężarowych ze zbiornikami AdBlue. 
W dzisiejszych czasach na rynku wtórnym można oczekiwać więcej nawet od oprogramowania warsztatowego, a na pewno więcej niż tylko zwykłej diagnostyki sterowników – dowodzili reprezentanci firmy Bosch. 
– W Katowicach po raz pierwszy prezentowaliśmy zintegrowane rozwiązanie pod postacią EBR (z niem. Erfahrungsbasierte Reparatur), czyli napraw opartych na doświadczeniu, które umożliwiają szybki dostęp do odnotowanych przez bazę danych awarii, co skutkuje propozycją rozwiązania problemu w sposób, jaki uzyskał potwierdzenie naszych ekspertów, więc okazał się godnym polecenia – przybliżał walor propozycji Tomasz Nowak z działu diagnostyki samochodowej Bosch. – To dziś ponad 500 tys. konkretnych instrukcji, a każda zwieńczona zapytaniem: czy propozycja okazała się satysfakcjonująca, więc uzyskujemy tą drogą niesamowity feedback.
Premierę miała też seria testerów KTS – dwa zmodernizowane modele (KTS 560 i 590) doposażono w mobilny zestaw do diagnostyki za sprawą tabletu DCU 220. Oba pracują według najnowszego standardu, który oddaje program ESI[tronic] 2.0. Z nowości wspomnijmy jeszcze analizator spalin BEA 750 Uni i oprzyrządowanie do kalibracji systemów wspomagania kierowcy – SCT 415.
Rozbudowane stoisko multispecjalisty wypełnione premierami i ciekawostkami – mowa o Valeo – gwarantowało nie mniejszy zastrzyk wiedzy. Największe tłumy oblegały prezentację nowości, koła dwumasowego LTD (skrót z ang. long travel distances), bo z tłumikiem dużego skoku. 
– Mówimy o LTD, bo ugięcie kątowe wynosi w sumie aż 180 stopni, więc bardzo efektywnie pracuje przy różnorakich drganiach, jakim poddawany jest układ przeniesienia napędu dla silników dużych mocy, które współpracują z zaawansowanymi skrzyniami hydrokinetycznymi, bo wyposażonymi w tzw. lock-up, co w przypadku tylnonapędowych pojazdów sprzyja propagacji drgań pomiędzy wałkiem atakującym i kołem talerzowym – wyjaśniał walor konstrukcji skrywającej aż trzy stopnie tłumienia Paweł Mastalerek z Valeo TechCare.
W sąsiedztwie wyposażenia najnowszego mercedesa klasy E (hybryda ze skrzynią automatyczną) pokazano skraplacz klimatyzacji chłodzony cieczą. Propozycja to o bardzo zwartej konstrukcji, a przede wszystkim gwarantująca efektywniejszą wymianę ciepła niż układ AC, w którym skraplacz chłodzony jest powietrzem.
O LED-owym zawrocie głowy można mówić w kontekście wysypu propozycji anonsowanych pod hasłem retrofitów LED – zamienników żarówek halogenowych dla poruszających się poza drogami publicznymi. Te cieszyły się sporym zainteresowaniem zwiedzających, co można wiązać z akceptacją ograniczeń, a też przypuszczać, że faktycznie tak duży krąg odbiorców stanowią posiadacze pojazdów, których naturalnym środowiskiem są bezdroża lub rywalizacja sportowa. Z przydatniejszych w warsztatach propozycji wspomnijmy lampy warsztatowe – LEDinspect marki Osram i CBH51 marki Philips. 
Na dwupiętrowym stoisku Total dało się wyczuć atmosferę fascynacji motoryzacją, nie tylko za sprawą obecności znanych osobistości Team TOTAL. Kto wytrwał w długiej kolejce do zdjęć, ten miał szansę stać się bogatszy o pamiątkową koszulkę. Skądinąd standardem wizyty na jakimkolwiek stoisku były mniej czy bardziej cenne trofea. Uczestnicy targów mogli wziąć udział w ponad setce szkoleń organizowanych przez liderów rynku oraz specjalistów z firmy Moto-Profil i znanych z programu „Projekt Warsztat”. Wspomnijmy, że Adam Klimek, mianowany na szkoleniowca mechaników ProfiAuto Serwis, i ogłoszenie kooperacji z producentem aplikacji Yanosik to bodaj dwa najbardziej spektakularne wydarzenia, jakimi pochwalił się jeszcze w trakcie trwania imprezy jej organizator. Współpraca z nawigacją społecznościową dotyczy poszerzenia aplikacji o lokalizator serwisów samochodów.
– Stanowi to potwierdzenie naszych założeń, że targi generują także rozmowy biznesowe, a my, jako organizatorzy imprezy, jesteśmy tu, by wsłuchiwać się w sugestie naszych 200 kontrahentów, którzy w większości zasili grono wystawców, a przybyli nie tylko z całej Polski, ale też z Czech i Słowacji, a nawet z Finlandii – powiedział Bogumił Papierniok z firmy Moto-Profil Sp. z o.o. – Intensywnie zaczynamy myśleć o jubileuszowym, piętnastym wydarzeniu, które odbędzie się w 2018 roku, bo też znowu stajemy przed dylematem brakującej przestrzeni. Kiedyś nie wystarczały nam tereny Spodka. Dziś moglibyśmy spokojnie zapełnić drugą halę MCK, ale takiej oczywiście nie ma.

Tekst i fot.: 
Rafał Dobrowolski

GALERIA ZDJĘĆ

Na powierzchni 35 tysięcy metrów kwadratowych zgromadziły się tłumy specjalistów i fanów motoryzacji
Wystawcy prześcigali się w komunikowaniu konkursów z nagrodami, co stanowiło wystarczającą zachętę, by potraktować imprezę w kategoriach pikniku rodzinnego

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony