Bosch zaprezentował nową technologię akumulatorów do samochodów elektrycznych, która może być gotowa do produkcji seryjnej w ciągu zaledwie pięciu lat.
- Ogniwa galwaniczne w stanie stałym mogą być przełomową technologią – stwierdził dr Volkmar Denner, przewodniczący zarządu Robert Bosch GmbH.
Do tej pory celem przemysłu było podwojenie gęstości energii w akumulatorach oraz zmniejszenie o połowę kosztów produkcji do końca tej dekady. Bosch ocenia, że wykorzystując stałe ogniwa, będzie można do roku 2020 zwiększyć ponad dwukrotnie gęstość energii i osiągnąć dalsze znaczne obniżenie kosztów. Porównywalny samochód elektryczny, który dziś ma zasięg 150 kilometrów, będzie mógł przejechać bez ładowania ponad 300 kilometrów – i to przy niższej cenie.
W obecnych akumulatorach litowo-jonowych jednym z powodów ograniczonej gęstości energii jest fakt, że anoda składa się w dużym stopniu z grafitu. Korzystanie z technologii ogniw w stanie stałym pozwoli Boschowi produkować anodę z czystego litu, co znacznie zwiększa zdolność magazynowania, a więc pojemność akumulatora. Nowe ogniwa będą również pozbawione płynnego elektrolitu, co oznacza, że staną się niepalne.
Komentarze (0)