Warto wiedzieć

miesiąc temu  10.06.2019, ~ Administrator   

Przyszłość silników spalinowych – nauczka płynie z Opola

Po wdrożeniu pakietu usprawnień 241-konny silnik w Subaru Forester 2.0 XT Turbo generuje hałas na biegu jałowym o 6 dB niższy! A „przy okazji” deklaruje się wiele niższym zużyciem paliwa

Ciśnienie rzędu 350 barów w silnikach GDi to dziś najlepsze rozwiązanie dla rosnących regulacji środowiskowych, a jeśli i to mało, to już pracujemy nad systemami działającymi pod ciśnieniem 500 barów! Ewolucja silników benzynowych nie obywa się bez przeszkód. Czyżby giganci rynku automotive nie chcieli odrobić lekcji?

Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDi) z pewnością zajęły należne im miejsce na mapie drogowej napędów konwencjonalnych. Technologie stojące za tymi systemami zapewniają szansę zwiększenia wydajności, poprawy oszczędności paliwa i redukcji emisji dwutlenku węgla (CO2) poprzez bardziej precyzyjne, oszczędne, ale czy aby na pewno – kompletne spalanie?
Jest o czym mówić, skoro co rusz komunikowane są kolejne rozwiązania ograniczające zużycie paliwa dzięki technologii bezpośredniego wtrysku benzyny. Przewiduje się, że do 2026 r. rynek...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Pomiar fabrycznych nastaw to niższe wartości mocy i bardzo duża detonacja. Już po pierwszym etapie minimalizowania LSPI i SPI odnotowano znaczącą poprawę
Pomiar fabrycznych nastaw to niższe wartości mocy i bardzo duża detonacja. Już po pierwszym etapie minimalizowania LSPI i SPI odnotowano znaczącą poprawę
Sadza z wydechu – takie objawy w fabrycznie nowym samochodzie z silnikiem GDi są co najmniej niepokojące
Robert Halicki dowodzi, że zjawisko LSPI trapi także silniki z wtryskiem pośrednim

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony