Sugerowana cena detaliczna kompletu lamp Ultinon LED to 500 zł brutto
Retrofit to określenie części zamiennej mogącej zastąpić oryginalne wyposażenie samochodu, do konstrukcji której wykorzystano technologię nowocześniejszą niż zastosowana podczas pierwszego montażu. Taka wymiana daje możliwość odświeżenia starszego pojazdu.
– Oświetlenie LED w postaci retrofitu żarówki halogenowej charakteryzuje się solidnością i tym, że jest źródłem jednolitego, nieselektywnego światła – tłumaczy Piotr Wajszczyk z firmy Lumileds Polska, producenta i dystrybutora marki Philips. – Silniejszy strumień białej wiązki światła zwiększa kontrast oświetlonych obiektów i poprawia widoczność. Kierowca ma więcej czasu na reakcję, przez co prowadzenie samochodu staje się bezpieczniejsze i bardziej efektywne.
Istotna jest również wydłużona żywotność (nawet do pięciu tysięcy godzin pracy), a także niższy pobór energii (do 80% mniej niż zwykłe żarówki).
Z myślą o osobach chcących w ten sposób unowocześnić oświetlenie swego samochodu Lumileds Polska przygotowało retrofitowe lampy Ultinon LED współpracujące z optyką reflektora halogenowego. Charakteryzują się one nawet o 160% jaśniejszym światłem (w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi) emitowanym przez diody Luxeon. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 stopni Kelwina, zapewnia mocne, białe światło. Dodatkowo, autorskie rozwiązanie Philips o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie w te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą. Technologicznie kolejnym stopniem rozbudowy rozwiązań retrofitowych są inne lampy Philips – X-tremeUltinon LED. Zapewniają one jeszcze mocniejsze (nawet do 200%) i wyraźniejsze (temperatura barwowa 6500 K) światło, również wspierane technologią SafeBeam. Charakteryzują się długą żywotnością (ok. 12 lat), ale są też rozwiązaniem droższym niż Ultinon LED.
Przypomnijmy, że lampy retrofit oferowane na europejskim rynku wciąż nie mają homologacji drogowej, więc zgodnie z przepisami nie mogą być używane na drogach publicznych. Dla kogo w takim razie są przeznaczone?
– W warunkach europejskich jest to doskonałe źródło światła dla samochodów startujących w rajdach czy wyścigach na zamkniętych torach. Świetnie sprawdzają się również na imprezach pojazdów off-roadowych. Zwykli użytkownicy dróg także mogą przekonać się o zaletach retrofitów, montując ich odmianę przeznaczoną do oświetlenia kabiny zamiast tradycyjnych żarówek – dodaje Piotr Wajszczyk.
Nowa gama obejmuje nie tylko lampy do reflektorów przednich, ale także do świateł pozycyjnych, stop, kierunkowskazów, a nawet podświetlenia tablicy rejestracyjnej, przez co możliwa jest modernizacja oświetlenia całego samochodu. LED-owe lampy sprawdzają się doskonale we wnętrzu pojazdu, wykorzystane jako źródło oświetlenia tablicy rozdzielczej, schowka czy wnętrza bagażnika. Z powodzeniem służyć mogą jako zamienniki tradycyjnych żarówek tylnych lamp przeciwmgielnych.
Komentarze (0)