z lakierem Glasurit
Niemiecka firma tuningowa Mansory zaprezentowała podczas 77. Salonu Samochodowego w Genewie Rolls-Royce’a Phantom pokrytego lakierami z efektem matowym marki Glasurit, produkowanymi przez koncern BASF Coatings.
Przygotowanie tej luksusowej limuzyny do pokazu na targach odbyło się w siedzibie firmy Mansory w Bernd. Limuzyna została zaprezentowana światu po raz pierwszy 6 marca, który był dniem prasowym. Na pokazie obecna była również designer BASF Coatings, Michaela Finkenzeller, która powiedziała, że jest to niesamowicie polakierowane i bardzo oryginalne auto.
<2007-03-07_1.jpg>
Od pojawienia się pierwszego pomysłu do momentu realizacji całego projektu minął rok. Kourosh Mansory, który ma już ponaddwudziestoletnie doświadczenie w tuningowaniu pojazdów, stwierdził: W dziedzinie high-end tuningu stawiamy na indywidualne rozwiązania i lifestyle.
<2007-03-07_4.jpg>
Claus Wohlleben dokonuje inspekcji Rolls Royce’a Phantom w czasie prac przygotowawczych.
Wszystko to wprowadziliśmy w życie tworząc Rolls-Royce’a Phantom. Kourosh Mansory przez długi czas działał na rynku Wielkiej Brytanii i tym właśnie tłumaczy swoją słabość do brytyjskich pojazdów luksusowych.
<2007-03-07_2.jpg>
Specjalizuje się on w tuningu takich marek, jak wspomniany już Rolls, ale także Bentley i Aston Martin, a wszystko to dzieje się za drzwiami niepozornych hal w kameralnym miasteczku Bernd.
Kropka nad i - lakiery Glasurit
Powłoka lakiernicza to dzieło mistrzów klasy “Champions-League”. Claus Wohlleben, lakiernik Glasurit, i jego zespół potrzebowali dokładnie 303 godzin na szlifowanie, gruntowanie i polakierowanie całej karoserii łącznie ze wszystkimi elementami dodatkowymi i felgami. Lakiery z efektem matowym to lakiery bezbarwne 2K, czyli dwukomponentowe. Zasadnicza różnica pomiędzy zastosowanym lakierem 923-55 Glasurit-Klarlack Matt a zwykłym lakierem bezbarwnym polega na tym, że pierwszy z nich został wzbogacony o dodatki dające efekt matu. Gotową mieszankę uzyskuje się poprzez dodanie utwardzacza Glasurit 929-93. Należy pamiętać o tym, że lakiery z efektem matowym należą do kategorii farb specjalnych. Oznacza to, że lakier jest aplikowany ręcznie, co wymaga dokładności oraz ogromnego kunsztu rzemieślniczego.
Claus Wohlleben oddelegował do prac nad projektem Rolls-Royce czterech członków swojego zespołu, z góry wiedząc, że czeka ich tydzień ciężkiej pracy. Elementy dodatkowe zostały zdemontowane i polakierowane oddzielnie. Czarny lakier, który pierwotnie miał efekt połysku, został lekko przeszlifowany. Złoty pasek, emblemat i znak rozpoznawczy Rollsa Phantom zostały zdjęte, a powstałe nierówności wygładzono wypełniaczem.
<2007-03-07_3.jpg>
Olśniewający Rolls-Royce polakierowany czarnym lakierem z efektem matowym marki Glasurit.
W kolejnej fazie prac pojazd polakierowano lakierem bazowym, potem zaś lakierem bezbarwnym, który został zmatowany podczas lekkiego szlifowania. Dopiero po tych pracach dokonano aplikacji lakieru bezbarwnego z efektem matowym. Samochód został polakierowany zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz, nie wyłączając wewnętrznych stron drzwi i klapy bagażnika. Dokonano zmiany pierwotnych planów dotyczących lusterek, grilla chłodnicy i listew ozdobnych: ostatecznie nie zostały one polakierowane w kolorze czarnego, ale srebrnego matu. Claus Wohlleben stwierdził, że kombinacja srebrnego matu z czarnym wykończeniem matowym karoserii jest absolutnie godna podziwu.
Komentarze (0)