ReklamaB1 - Parts Aftermarket

Paliwa, oleje

3 miesiące temu  17.06.2017, ~ Administrator   

Skąd się biorą drobiny metalu w oleju silnikowym?

Zachowanie oleju pobranego z silnika pod wpływem magnesu

Na początku warto zaakcentować, że w silniku nie powstają „opiłki metalu”, takie jak podczas obróbki skrawaniem. Drobiny metalu, które przenikają do oleju, są wynikiem tarcia występującego między metalowymi powierzchniami.

Oczywiście jest to zjawisko niekorzystne i konstruktorzy silników przykładają ogromną wagę do zbudowania magistrali olejowej tak, aby ograniczyć tarcie elementów metalowych. Stworzenie filmu olejowego ograniczającego tarcie we wszystkich punktach styku jest jednak niemożliwe. Typowym przykładem jest styk pierścieni tłokowych i ścianek cylindra.
W silnikach tłokowych występują trzy podstawowe rodzaje pierścieni:
- pierścienie uszczelniające (najbliżej denka tłoka), których zadaniem jest utrzymanie wysokiej kompresji i zapobieganie przenikaniu spalin powstałych w procesie spalania do skrzyni korbowej,
- pierścienie uszczelniająco-zgarniające (pierścień środkowy),...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony