Sprężarki firmy Orlik jako jedyne na polskim rynku posiadają 6 lat gwarancji na zbiornik ciśnieniowy oraz 3 lata na sprężarkę.
Wrocławska firma Pneumat System wprowadziła na polski rynek wysokiej klasy sprężarki firmy Orlik. Dużą zaletą tych urządzeń są małe wymagania konserwacyjne oraz łatwa wymienialność elementów zużytych podczas eksploatacji. Ponadto Pneumat System Sp. z o.o. jako wyłączny dystrybutor sprężarek Orlik oferuje, oprócz kompleksowej obsługi serwisowej, specjalny, nowoczesny system monitoringu, dzięki któremu dostawca dba o terminowość koniecznych przeglądów serwisowych. Większość sprężarek, ze względu na duże wydajności, produkowanych jest z przeznaczeniem dla przemysłu. Obecnie oferowane serie to: 4-9 oraz 17 – 28 – 40-51
Seria 28
Sprężarki serii 28 mają bardzo szerokie zastosowanie jako źródło sprężonego powietrza w przemyśle i w usługach, a w szczególności w warsztatach renowacji karoserii samochodowej oraz serwisach samochodów ciężarowych. Ta grupa klientów szczególnie ceni sobie sprężarki typu SKS – z pionowymi, zajmującymi mało miejsca zbiornikami.
Dane techniczne dla sprężarek serii 28:
Stacja sprężarkowa
Ruchome stacje sprężarkowe składają się ze sprężarki 2 JVK 75, silnika elektrycznego i zbiornika ciśnieniowego z oprzyrządowaniem. Sprężarka bezpośrednio połączona jest z silnikiem elektrycznym w jedną kompaktową całość.
Sprężarka 2 JVK 75
Sprężarka 2 JVK 75 to jednostopniowy moduł sprężający z cylindrami ułożonymi w układzie V. Składa się ze skrzyni korbowej, mechanizmu korbowego, cylindrów, zaworów współosiowych, głowic, filtrów ssących, wydmuchu, dochładzacza, wentylatora, obudowy wentylatora i ramy. Skrzynia korbowa jest odlana ze stopu aluminiowego i umocowana do korpusu silnika elektrycznego. Na skrzyni znajduje się wskaźnik oleju. Do skrzyni przymocowane są żeliwne cylindry. W skrzyni znajduje się łożysko kulkowe i uszczelnienie wału. Mechanizm korbowy składa się z tarczy korbowej, korbowodów i kompletnych tłoków. Tarcza korbowa jest zaciskowo umocowana bezpośrednio na wale silnika elektrycznego. Korbowód jest odkuwką ze stopu aluminiowego. Oka korbowodu posiadają łożyska ślizgowe, do dolnego oka przymocowany jest nóż smarujący. Samoczynny współosiowy zawór sterowany jest różnicą ciśnień. Część wewnętrzna zaworu jest ssąca, zewnętrzna tłoczna.
Głowica walca to żebrowany odlew ze stopu aluminiowego. Do jego strony tłocznej przymocowana jest chłodnica. Na odwrotnej stronie znajduje się filtr ssący, który składa się z miski blaszanej, pokrywy z tworzywa i wymienialnej, papierowej wkładki filtracyjnej. Chłodnica wykonana jest z rurki miedzianej i służy do schłodzenia sprężonego powietrza. Wentylator ze stopu aluminiowego zapewnia chłodzenie całego agregatu. Umocowany jest na wolnym końcu wału silnika elektrycznego. Zassane powietrze kierowane jest przez obudowę posiadającą kratki plastikowe. Wydmuch służy do odpowietrzania skrzyni korbowej i po jego odkręceniu można przez niego uzupełniać olej. W korpusie wydmuchu znajduje się wkładka filtracyjna. Rama wytłoczona jest z blachy.
Zbiornik ciśnieniowy z oprzyrządowaniem – PKS 28/185, PKS 28/300
W dolnej części posiada kółka. Na wlocie do zbiornika ciśnieniowego znajduje się zawór zwrotny, który zapobiega przed krążeniem sprężonego powietrza z powrotem do sprężarki po wyłączeniu urządzenia. Do nasadki w górnej części zbiornika przykręcony jest rozdzielacz powietrza, na którym znajduje się włącznik ciśnieniowy z zaworem odciążającym, wyłącznikiem i ochroną nadprądową, zawór bezpieczeństwa, manometr, kurek kulowy G 1/2“. Kondensat ze zbiornika ciśnieniowego wypuszcza się za pomocą kurka kulowego zainstalowanego w dolnej części naczynia.
Włącznik ciśnieniowy z zaworem odciążającym, wyłącznikiem i ochroną nadprądową steruje automatycznie cyklem roboczym sprężarki. Zawór odciążający po rozwarciu włącznika ciśnieniowego wypuści powietrze z przewodu między sprężarką i zaworem zwrotnym. W ten sposób umożliwi rozruch maszyny bez przeciwciśnienia. Manometr napełniony jest cieczą tłumiącą, która umożliwia pomiar podczas pulsowania i wibracji ciśnieniowych.
Część elektryczna stacji PKS 28/185, PKS 28/300
Sprężarka 2 JVK 75 napędzana jest za pomocą silnika elektrycznego. Automatyczną eksploatację stacji sprężarkowej (włączanie i wyłączanie) w nastawionym zakresie nadciśnienia, ręczne włączanie i wyłączanie, odciążanie przewodu tłocznego po zatrzymaniu maszyny i zabezpieczenie silnika przed przeciążeniem zapewnia włącznik ciśnieniowy z zaworem odciążającym, wyłącznikiem, ochroną nadprądową, która powinna być nastawiona na znamionowy prąd silnika elektrycznego.
Część elektryczna agregatu EKA 28
Sprężarka 2 JVK 75 napędzana jest silnikiem elektrycznym firmy Siemens.
Jako dodatkowe oprzyrządowanie można zamówić rozrusznik silnikowy, który zabezpiecza silnik elektryczny przed przeciążeniem i przewód przed zwarciem, lub włącznik ciśnieniowy z wyłącznikiem, zabezpieczeniem silnika elektrycznego zaworem odciążającym.
Wyłączny dystrybutor kompresorów ORLIK w Polsce:
Pneumat System Sp. z o.o.
ul. Baczyńskiego 23
51-121 Wrocław
tel. (071) 325 18 60
fax (071) 325 52 84
e-mail: marketing@pneumat.com.pl
www.pneumat.com.pl
Komentarze (0)