Produkt fabrycznie regenerowany
Znana na rynku marka Stardax, oferująca rozruszniki i alternatory, poszerza swoją ofertę o produkty fabrycznie regenerowane. Jak odróżnić nową część Stardax od regenerowanej? O tym, że produkt został poddany fabrycznej regeneracji, informują zielone logo z napisem „green line” i numer referencji kończący się na literę R.
R jak regenerowane
Do tej pory oferta części Stardax, dostępna w sieci Inter Cars, obejmowała produkty nowe. Teraz dzięki wprowadzeniu „zielonej linii” klienci zyskują większą możliwość wyboru. Obie linie produktów – zarówno te nowe, jak i fabrycznie regenerowane – charakteryzują się wysoką jakością przy zachowaniu korzystnej ceny.
Przed nami okres zimowy, w którym diagnozuje się najwięcej usterek układu elektrycznego. Dzięki ofercie marek Stardax i Stardax Green Line warsztaty mogą zaproponować swoim klientom korzystne cenowo produkty nowe lub regenerowane. Ich dostępność w sieci Inter Cars zapewnia szybką i bezproblemową dostawę na terenie całego kraju, co jest szczególnie ważne w przypadku awarii powodujących unieruchomienie samochodu.
Referencje na start
W ofercie marki Stardax Green Line już teraz znajduje się ok. 400 referencji przeznaczonych do marek samochodów często spotykanych na polskich drogach, m.in. VW, Opel, Fiat, Ford, Mercedes. Gama produktów będzie na bieżąco poszerzana, w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów.
Najczęstsze awarie
Co i dlaczego psuje się w rozruszniku? Eksperci wyliczają 5 najczęstszych powodów awarii tego podzespołu: przegrzanie (np. w wyniku zbyt długiego „kręcenia” rozrusznikiem, kiedy auto nie chce odpalić), wadliwy elektromagnes (powodujący problemy z „wzbudzeniem” rozrusznika), uszkodzenia wewnętrzne (np. w wyniku awarii instalacji elektrycznej, kiedy mechanizm sprzęgający nie zostanie wycofany w odpowiednim momencie), korozja i uszkodzenia mechaniczne (powstałe często z błędów montażowych).
Jakie są natomiast najczęstsze powody awarii układu ładowania? Zerwanie paska (nie zawsze winny musi być alternator), spalony regulator, uszkodzenie płyty diodowej, spalony stojan, uszkodzony wirnik i zużyte łożyska lub koło pasowe.
Jedno jest pewne – w przypadku awarii rozrusznika lub alternatora należy unikać wybiórczej naprawy.
Jak widać, w podzespołach tych znajduje się wiele elementów, które mogą ulec awarii. Części te zużywają się równomiernie w trakcie eksploatacji. Nie warto zatem dokonywać wybiórczej naprawy, np. wymiany jedynie regulatora w alternatorze, ponieważ za jakiś czas może się okazać, że wyeksploatowane są także łożyska i znowu trzeba będzie demontować alternator, co w wielu samochodach jest coraz bardziej złożoną czynnością.
Komentarze (0)