dla entuzjastów tuningu
Modyfikując samochód, tak by zyskał on na wyglądzie, warto pamiętać o tarczach hamulcowych. Nie dość, że auto będzie prezentowało się lepiej, to jeszcze poprawie ulegnie skuteczność hamowania.
Moda na tuning w ostatnich latach coraz bardziej przybiera na sile. Sprzyja temu rosnąca liczba właścicieli samochodów, których stać na zmodyfikowanie auta, tak by choć trochę różniło się ono od innych, a najlepiej by było jedyne w swoim rodzaju. Cel ten osiągany bywa, oczywiście, w rozmaity sposób: jedni wprowadzają zmiany głównie w wyglądzie pojazdu, inni kładą nacisk przede wszystkim na usprawnienia techniczne.
W szerokiej ofercie tarcz hamulcowych Sentech, które od niedawna pojawiły się na rynku, znajdują się również tarcze przeznaczone dla obu tych grup miłośników tuningu, a także dla kierowców chcących popróbować swych sił w sporcie samochodowym. Można więc w niej znaleźć tarcze nacinane, nawiercane, powlekane, nacinane i powlekane, nawiercane i powlekane itd. Wszystkie są wykonywane z żeliwa o odpowiednio dobranym, zgodnym z normami unijnymi, składzie oraz o tak samo skrupulatnie dobranej twardości i wytrzymałości. Osoby, które w pierwszej kolejności chcą zmodyfikować wygląd pojazdu, zapewne szczególnie zainteresują się tarczami powlekanymi. Zmieniona barwa tarczy sprawia, że koło z aluminiowymi felgami o wąskich polerowanych szprychach prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Najmodniejszym kolorem tarcz jest w tej chwili ciemnostalowy.
Oprócz walorów estetyczno-wizualnych, tarcze tuningowe mają wiele cennych zalet, zauważalnych w czasie użytkowania pojazdu, szczególnie zaś przy częstych i intensywnych hamowaniach (np. podczas jazdy w górach czy w trakcie jazdy sportowej). Przede wszystkim dzięki odpowiednio wykonanym rowkom lub otworom są odporne na tzw. fading, czyli zjawisko powstawania (na skutek wysokiej temperatury wywołanej tarciem) poduszki gazowej w miejscu styku klocka z tarczą. Poduszka ta znacznie zmniejsza skuteczność hamowania. Jednocześnie rowki znajdujące się na powierzchni tarcz ułatwiają odprowadzanie z nich wody, pyłu i innych zanieczyszczeń, co też sprzyja skuteczności hamulców, pozwalając ponadto szybko zorientować się, jak bardzo zużyła się (starła) tarcza. Kolejną korzyścią z nacięć jest ich pozytywny wpływ na stan warstwy ciernej klocka. Rzecz w tym, że za sprawą rowków klocki szybciej się schładzają. Należy jeszcze dodać, że tarcze tuningowe Sentech są powlekane specjalną warstwą ochronną, która zabezpiecza je przed korozją w czasie, gdy są przechowywane. Przed montażem nie trzeba w żaden sposób jej usuwać, tarcze więc od razu można zakładać do samochodu.
Małgorzata Kluch
Komentarze (0)