Części i regeneracja

12 dni temu  08.11.2018, ~ Administrator   

Uszkodzone łożysko w kole – przyczyny usterki i prawidłowa diagnostyka

Prawidłowo użytkowane łożyska kół samochodu nie powinny sprawiać problemów. W praktyce dzieje się inaczej...

Łożysko, coraz częściej zintegrowane z piastą i czujnikiem ABS, to element koła każdego samochodu, który teoretycznie powinien wytrzymać cały okres eksploatacji pojazdu. Jest jednak wiele czynników zewnętrznych, negatywnie wpływających na jego trwałość. Jakie mogą być przyczyny uszkodzeń i jak dokonać prawidłowego rozpoznania?

W samochodach jest wiele miejsc, które wymagają łożyskowania. Podstawowym z nich jest oczywiście koło. W przypadku łożysk kół rozróżnia się trzy główne rodzaje. Pierwszym z nich jest najstarsze łożysko wymienne, składające się z zespołu dwóch łożysk kulkowych lub stożkowych, zamkniętych w obudowie. Wewnątrz łożyska znajduje się smar, a producent określa jego napięcie wstępne. Kolejny rodzaj to łożysko zintegrowane z piastą. Moduł ten nie jest rozbieralny i wymienia się go w całości. Są to elementy wciskane...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony