Części i regeneracja

miesiąc temu  23.08.2019, ~ Administrator   

Wpływ układu smarowania na pracę turbosprężarki

Budowa turbosprężarki jest niezwykle złożona

Jakość oleju ma zasadniczy wpływ na żywotność turbosprężarki. Pozornie niewielka niewydolność układu smarowania prowadzi do katastrofalnych skutków. Co robić, aby uniknąć awarii? 

Jedną z najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarki jest problem ze smarowaniem wynikający z:
- niedostatecznej ilości oleju (brak smarowania),
- kondycji/jakości oleju (zanieczyszczenie).

System ułożyskowania – działanie
Aby zrozumieć istotę problemu, należy uświadomić sobie, jak skomplikowana jest budowa turbosprężarki. System ułożyskowania skonstruowany jest w taki sposób, że tuleje umiejscowione są pomiędzy nieruchomą obudową rdzenia turbosprężarki oraz obracającym się z dużymi prędkościami wałkiem turbiny. Konstrukcja uniemożliwia jakąkolwiek styczność współpracujących ze sobą elementów w całym zakresie pracy turbosprężarki. Oprócz...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Większość awarii turbosprężarek związanych jest z problemami układu olejowego

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony