ReklamaB1 - Parts Aftermarket

Diagnostyka

5 miesięcy temu  14.04.2017, ~ Administrator   

Wskaźniki złej pracy widoczne z poziomu kierowcy

Bez dodatkowych przyrządów pomiarowych, takich jak manometr i oscyloskop, diagnostyka często jest utrudniona i niepełna

Większość z nas naprawia samochody w różnym wieku – pojazdy kilku-, kilkunasto-, a nawet kilkudziesięcioletnie. Pomimo niechęci do obsługi aut, w których nie zainstalowano jeszcze złącza EOBD, i z takimi musimy w jakiś sposób sobie poradzić, jak to się mówi – „na piechotę”.

Podczas gdy w nowszych samochodach „myślą” za nas mikroprocesorowe sterowniki, obsługując auta starsze pomyśleć musimy sami. Odkrywamy w ten sposób działanie pierwszych układów elektronicznych, mając do zbadania kilka sygnałów wejściowych i kilka wyjściowych. Takie obwody są o wiele łatwiejsze do sprawdzanie niż układy mikroprocesorowe, mowa jednak o sprawdzaniu obwodów (okablowania, czujników, elementów wykonawczych) „na piechotę”.
W systemach mikroprocesorowych część prac wykona za nas zaawansowana elektronika, ale ta nigdy nie...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony