ReklamaB1 - GULF podstrony

Diagnostyka

3 miesiące temu  26.07.2017, ~ Administrator   

Wyposażenie warsztatu z Texa – wiele nowych produktów na 25-lecie firmy

25-lecie firmy Texa celebrowano podczas targów Autopromotec 2017 w Bolonii (Włochy)

To jeden z tych dostawców wyposażenia warsztatowego, który nierozerwalnie kojarzony jest z najnowszymi technologiami i innowacyjnymi rozwiązaniami. Texa, bo o niej mowa, świętuje w tym roku 25-lecie istnienia.

Na półmetku jubileuszowego roku prezentujemy nowości firmy przygotowane właśnie z tej okazji. Można je oglądać podczas targów na całym świecie, w których Texa bierze udział. Specjalnie dla czytelników „Nowoczesnego Warsztatu” o nowościach opowiada Barbara Masłowska, dyrektor zarządzający Texa Poland.
– Nowych produktów mamy w tym roku rekordowo dużo. Jednym z najważniejszych są wymienne moduły magnetyczne do tabletu Axone Nemo – mówi. Ten zaawansowany technologicznie tablet warsztatowy jest już dobrze znany na rynku, a aktualnie przeżywa szczyt swojego sukcesu handlowego. Zaprezentowane moduły, których wprowadzenie przewidywane jest na jesień tego roku, znacznie rozszerzają jego możliwości. 
Moduł termowizyjny, jako opcjonalne i praktyczne wyposażenie Axone Nemo, umożliwia przeprowadzenie bardzo precyzyjnych pomiarów termowizyjnych, wychwytujących wszystkie różnice temperatur pomiędzy przedmiotami, bez wchodzenia w kontakt z nimi. Wybierając obszar naszego zainteresowania, dzięki wbudowanej w module kamerze, bezpośrednio na ekranie urządzenia uzyskuje się obraz komponentów i potencjonalnego zwarcia elektrycznego generującego ciepło. – Jego zastosowanie jest bardzo szerokie, umożliwia kontrolę na przykład: temperatury i przepływu powietrza w kabinie pojazdu, temperatury elementów w skrzynkach przekaźników i bezpieczników, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, podgrzewanych foteli, temperatury nagrzewnicy, systemu uszczelek drzwi i wielu, wielu innych – opowiada o zaletach urządzenia B. Masłowska. Kolejny moduł (Ministacji Dokującej) umożliwia fizyczne połączenie Axone Nemo z innymi urządzeniami peryferyjnymi w celu np. przeniesienia danych w postaci obrazów, raportów i innych plików niezbędnych w codziennej pracy warsztatowej. Natomiast moduł Ethernet Broad R i DoIP/LAN pozwala na podłączenie się do pojazdów, które stosują diagnostykę zgodną z normą ISO 13400, znaną również pod nazwą DOIP (Diagnostic over Internet Protocol), i daje pełny dostęp do diagnostyki, dzięki podwójnemu portowi PC LAN i BroadR-Reach. 
– Zaawansowanie technologiczne oraz dedykowane oprogramowanie Texa IDC5 dla Axone Nemo plasuje go w ścisłej światowej czołówce narzędzi diagnostycznych – podkreśla dyrektor zarządzający Texa Poland.

Oprogramowanie szyte na miarę
Texa od 25 lat jest synonimem innowacji w sektorze motoryzacyjnym. Aby utrzymać taką opinię, firma podjęła kolejne kroki w celu uproszczenia pracy mechanika, tworząc koncepcję wsparcia diagnostyki poprzez aplikacje dostępne w wirtualnym sklepie Texa APP, wśród których znajdziemy zasoby najlepszych Baz Danych Texa & Partner. To innowacyjne podejście znacznie skraca czas napraw pojazdów i oferuje możliwość swobodnego dostosowania narzędzia Texa do własnych potrzeb. Budowa oprogramowania ułatwia jego indywidualną konfigurację, ukierunkowaną na rzeczywiste potrzeby każdego warsztatu, utrzymując szybkość, prostotę i profesjonalizm jako zasadnicze atuty. Aplikacje Texa można kupić w kilku krokach, podobnie jak wybrane moduły najlepszych Baz Danych, które zawierają instrukcje napraw, informacje techniczne, dane konserwacyjne, naprawcze i wiele innych niezbędnych informacji opracowanych specjalnie dla warsztatów. W ten sposób oprogramowanie IDC5 jest modelowane pod potrzeby warsztatu – jak ubranie „szyte na miarę”. Informuje nas w odpowiednim czasie i w odpowiednim kontekście procesu diagnostycznego o nowych zasobach dostępnych do wykorzystania. 
– Mechanicy nie muszą kupować obszernych, drogich baz danych. Można dostosować urządzenie do swoich potrzeb – wykupując np. tylko bazę dotyczącą systemu klimatyzacji. Zależy nam na tym, aby mechanik znalazł wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu, bezpośrednio na urządzeniu, a nie musiał ich poszukiwać na zewnątrz – podkreśla B. Masłowska

Klimatyzacja po nowemu
– Nasza oferta proponuje 10 różnych modeli stacji klimatyzacji, które obsługują wszystkie typy czynników – dodaje B. Masłowska. Najnowszy model, Konfort 744, jest aktualnie jednym z niewielu rozwiązań dostępnych na światowym rynku motoryzacyjnym, przeznaczonych do obsługi nowych układów klimatyzacji stosujących czynnik chłodniczy R744 (CO2). Układy te wykorzystują podzespoły odmienne od tych stosowanych w konwencjonalnych systemach opartych na czynnikach R134a i R1234yf, wymagają więc specyficznych rozwiązań w zakresie konserwacji i obsługi. 
Konfort 744 jest modelem w pełni automatycznym, co gwarantuje maksymalną dokładność pracy przy podawaniu czynnika, z marginesem tolerancji 10 g (2 g dla oleju). Szczególną uwagę poświęcono procesowi odprowadzania CO2 do atmosfery, który odbywa się w sposób kontrolowany w celu zachowania bezpieczeństwa operatora i układu AC. Konfort 744 posiada także precyzyjny detektor stężenia CO2 w powietrzu i przerywa podawanie gazu do układu, gdy parametr ten osiągnie niebezpiecznie wysoki poziom. Konfort 744 posiada aprobatę Mercedes-Benz.

Nie tylko dla serwisów ogumienia
W tym roku Texa wdraża także nowe urządzenie do obsługi systemów TPMS. – To ważna funkcjonalność dla wszystkich warsztatów, a nie tylko serwisów ogumienia, dlatego jesienią na rynku pojawi się TPS2 – podkreśla Barbara Masłowska.
TPS2 zapewnia prostą i szybką komunikację nawet z czujnikami, które wymagają większej energii do wzbudzenia, przede wszystkim w fazie aktywacji. Wejście w komunikację z jednostką sterującą TPMS następuje poprzez Bluetooth (Dual Mode), a dzięki zastosowaniu modułu Wi-Fi można połączyć się z siecią w celu pobrania aktualizacji oprogramowania, zawierających zarówno nowe pojazdy, jak i nowe funkcjonalności. Urządzenie wyposażono w praktyczne oprogramowanie Texa Tire Manager służące do zarządzania czujnikami oraz przeglądania danych technicznych dotyczących systemów TPMS. 
Nowym i bardzo ciekawym produktem w ofercie Texa jest laserowe urządzenie do pomiaru bieżnika opony i grubości tarcz hamulcowych. Oba pomiary można przeprowadzić bez zdejmowania koła. – Na jego wdrożenie będziemy musieli jednak zaczekać do wiosny przyszłego roku – dodaje B. Masłowska.

Dla pojazdów użytkowych
Pełna diagnostyka, którą można wykonać zdalnie w samochodzie ciężarowym? – To absolutna rewolucja – mówi Barbara Masłowska. E-Truck jest miniaturowym urządzeniem, które po zainstalowaniu w gnieździe diagnostycznym pojazdu i skonfigurowaniu w ciągu kilku minut oferuje całkowicie nowy rodzaj usług. Warsztat zyskuje możliwość zdalnego monitorowania stanu pojazdu w sposób ciągły, zarządzania przeglądami oraz zdalnego wykonywania funkcji diagnostycznych, które pozwolą na przywrócenie optymalnych warunków pojazdu, co jest absolutną nowością. Urządzenie to jest idealne także dla kierowców i menedżerów flot, ponieważ dostarcza im informacje z zakresu stanu technicznego pojazdów.
– W sektorze pojazdów ciężarowych bardzo ważny jest czas naprawy. Zdalna diagnostyka to duży krok naprzód – mówi B. Masłowska.

Texa wspiera kierowcę
Półtora roku temu Texa wdrożyła do swojej oferty specjalny zestaw do kalibracji systemów ADAS (Zaawansowanych Systemów Wsparcia Kierowcy) w samochodach osobowych. – W tym roku weszliśmy w segment ciężarówek. Jako jedyna firma dostarczamy rozwiązanie do obsługi obu grup pojazdów jednocześnie, przy zastosowaniu jednego narzędzia diagnostycznego. Co więcej zestaw do pojazdów ciężarowych pokrywa praktycznie 100% rynku pojazdów, w których procedura wymaga zastosowania specjalnych paneli kalibracyjnych, a wszystkie są certyfikowane przez producentów danej marki – mówi dyrektor Texa Poland. 
Warto podkreślić, że oprogramowanie Texa zawiera pełną instrukcję stosowania paneli, przygotowaną dla każdej marki i modelu (wysokość ustawienia panelu, odległość od pojazdu, zbieżność itp.), i prowadzi, krok po kroku, przez wszystkie etapy kalibracji. Ponadto, aby dostarczyć mechanikowi możliwie najlepsze wsparcie podczas kalibracji, Texa opracowała aplikację APP ADAS, która ułatwia proces wyboru właściwego pojazdu i konkretnego systemu elektronicznego, dając bezpośredni dostęp do funkcji: Kalibracja Kamery/Radaru i Asystent Parkowania.

Redakcja
Fot. M. Giecewicz

GALERIA ZDJĘĆ

25-lecie firmy zostało uczczone przez naszą redakcję pamiątkową fotografią. Na zdjęciu: Barbara Masłowska, dyrektor zarządzający Texa Poland, oraz Bruno Vianello, prezes firmy Texa S.p.A.
Tłumy na stoisku, ale też nie bez powodu. Magnesem dla odwiedzających były nowości wprowadzone przez firmę w ostatnim czasie
W tym roku Texa wprowadziła na rynek rekordowo dużo produktów

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony