Wydarzenia

7 miesięcy temu  09.10.2018, ~ Administrator   

XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. Kolejna, trzynasta już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się jeszcze ciekawiej i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień. 

Organizatorzy wydarzenia pozostali przy formule dwudniowej, która sprawdziła się w ubiegłym roku. 7-8 listopada w hotelu Sound Garden w Warszawie odbędą się prezentacje, podsumowania oraz dyskusje dotyczące tematów najważniejszych dla przemysłu i rynku motoryzacyjnego.
Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże, zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. megatrendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.
Do przygotowania oraz udziału w kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem, czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe, tj. CLEPA* reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA** zajmująca się obroną interesów dystrybutorów czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym.
Swój wkład wniosą również organizacje, takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet strefy ekonomiczne i firmy badawcze, np. Frost & Sullivan. Nie zabraknie oczywiście przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje sesję, która będzie poświęcona sprawom najważniejszym dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia kongresu zaplanowano specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.
Jak podkreśla Alfred Franke, prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje i obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także – nowość – sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji oraz reprezentanci środowisk okołobranżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora. Będą to bez wątpienia niezwykle gorące debaty, oczywiście prowadzone w poszukiwaniu kompromisu, ale w formule off the record.
W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach prezentujących przyszłościowe projekty związane z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju start-upów w branży automotive. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą temat z czterech perspektyw – start-upu, tzw. anioła biznesu, z punktu widzenia branży i z perspektywy organizacji rządowych, takich jak PFR czy NCBR. Podczas kongresu rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy start-up branży automotive, a nagrody zostaną rozdane podczas wieczornej gali, która odbędzie się wieczorem 7 listopada. 
– Motoryzacja bardzo potrzebuje innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest chociażby to, że nakłady na badania R&D w branży motoryzacyjnej oscylują w okolicach 3 mld złotych. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być start-upy – mówi Marcin Małecki z serwisu MamStartup.pl, który jest współorganizatorem tej części kongresu.
Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, gdzie spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia poznamy już wkrótce.

*CLEPA monitoruje, opiniuje i zabiega o właściwe regulacje ważne dla producentów części OE i IAM, a są to np.:
- przepisy wykonawcze do rozporządzenia dotyczącego homologacji części i komponentów,
- ograniczanie emisji CO2, lecz przy zachowaniu neutralności technologicznej,
- promowanie naturalnego rozwoju elektromobilności, a nie skoku na głęboką wodę,
- kwestia Brexitu i jego wpływu na międzynarodową kooperację w branży,
- dyrektywa 85/374 o odpowiedzialności za produkty wadliwe.

**FIGIEFA zabiega o właściwe regulacje na rzecz dystrybutorów i producentów IAM, a wśród nich są np.:
- dostęp do systemów telematycznych pojazdów dla niezależnych operatorów,
- dostęp do informacji RMI i danych umożliwiających identyfikację części,
- cyfryzacja w motoryzacji,
- kwestie związane ze stacjami kontroli pojazdów.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony