Reklama

Diagnostyka

4 miesiące temu  14.12.2017, ~ Administrator   

Zawiłe losy analizatora spalin

Wieloskładnikowy analizator spalin samochodowych zaistniał w naszym systemie prawnym najpierw w przepisach metrologicznych, wynikało to z Ustawy Prawo o Miarach z roku 1993. Początkowo w zatwierdzeniach typu stosowano wymagania OIML. Pierwszym krajowym aktem wykonawczym było Zarządzenie nr 65 Prezesa GUM z 20 maja 1996 roku (Dziennik Urzędowy Miar i Probiernictwa nr 13, poz. 72). Wprowadzono wtedy dwie klasy dokładności urządzeń: 1 i 2.

W systemie badań pojazdów na stacjach kontroli pojazdów wieloskładnikowy analizator spalin samochodowych został wprowadzony w 1995 roku Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki morskiej z 11 kwietnia 1995 r. zmieniającym Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów. W tych przepisach, inaczej niż w przepisach metrologicznych, nie rozróżniano klas dokładności urządzeń. 
W 2003 roku w przepisach metrologicznych nastąpiły zmiany – wprowadzono...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Wykres 1. Niepewność pomiaru emisji CO samochodu w roku 1995 w relacji badanej wartości wg klas dokładności analizatorów spalin
Wykres 2. Niepewność pomiaru emisji CO samochodu w relacji badanej wartości dla pojazdów od roku 2004 wg klas dokładności analizatorów spalin

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony