W miliardach euro liczone jest zamówienie na długoterminową dostawę zaawansowanej, 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, które firma ZF Friedrichshafen AG otrzymała od BMW AG.
Najnowsza wersja skrzyni biegów produkowanej od 2009 r. została zoptymalizowana pod względem integracji napędów elektrycznych. Dotyczy to również jej wariantów hybrydowych.
Produkcja seryjna rozpocznie się w 2022 r. w fabryce ZF w Saarbrücken, a w przeciągu kolejnych lat również w innych lokalizacjach, w tym USA i w Chinach.
– Ten sukces biznesowy jest największym indywidualnym zamówieniem w historii firmy ZF – komentuje prezes zarządu ZF Wolf-Henning Scheider. – To potwierdzenie naszej strategii, w której, jeśli chodzi o elektryfikację samochodów osobowych, obok w pełni elektrycznych napędów koncentrujemy się na napędach hybrydowych typu plug-in jako codziennym rozwiązaniu, rozwijając przy tym atrakcyjne produkty.
Nową 8-biegową automatyczną skrzynię biegów do zabudowy wzdłużnej można zainstalować w pojazdach prawie wszystkich klas. Nowością jest optymalna integracja napędu elektrycznego.
– Konsekwentnie optymalizowaliśmy naszą 8-biegową automatyczną skrzynię biegów zgodnie z przyszłymi wymogami w zakresie e-mobilności – wyjaśnia Michael Hankel, członek zarządu ZF, odpowiedzialny między innymi za technologię transmisji i e-mobilność. – Dzięki konstrukcji modułowej wykorzystującej różne elementy rozruchowe hybrydowa przekładnia nowej generacji oferuje elastyczne rozwiązanie, które jest odpowiednie dla wszystkich samochodów osobowych – zarówno konwencjonalnych, jak i elektrycznych.
Komentarze (0)