Instalacje gazowe

ponad rok temu  14.04.2017, ~ Administrator   

Zima testowała – wiosna podsumowała

Urządzenie wykonane na bazie dwóch reduktorów STAG R02

STAG R02 TWIN nie boi się trudnych warunków pogodowych

Jesień i zima to największy sprawdzian dla każdej instalacji autogaz. Zmienne temperatury i zwiększona wilgotność przez około 5 miesięcy potrafią ujawnić każde niedociągnięcie producenta. Najmocniejszy reduktor firmy AC S.A. – STAG R02 TWIN – ma za sobą pierwszy sezon chłodu i niesprzyjających warunków pogodowych. Jak się sprawdził?

– Reduktor STAG R02 TWIN został stworzony przez inżynierów AC S.A. specjalnie z myślą o silnikach o dużej mocy, w których znaczne zapotrzebowanie na paliwo wymaga stosowania reduktorów o odpowiedniej wydajności – informuje Marcin Dziewiątkowski, zastępca kierownika Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju AC S.A.
Jest to obecnie reduktor o największej wydajności w ofercie AC S.A. Może być on używany do zasilania silników o mocach do 280 KM. Nieodpowiednio dobrane komponenty instalacji, w tym reduktor o zbyt małej wydajności, mogą skutkować spadkiem ciśnienia gazu i wychładzaniem przy bardzo dużych obciążeniach silnika.
– Dzięki swojej konstrukcji oraz zastosowanym rozwiązaniom, także w zakresie użytych materiałów, w reduktorze STAG R02 TWIN wiosna nie odkryła żadnych mankamentów – dodaje M. Dziewiątkowski. – Jest to reduktor o największej wydajności w ofercie AC S.A. Może być używany do zasilania silników o mocach do 280 KM.

Moc w parze z wydajnością?
Konstruktorzy reduktora STAG R02 TWIN skupili się przede wszystkim na uzyskaniu odpowiedniej wydajności oraz zachowaniu stabilnych parametrów gazu zasilającego silnik. Zarówno temperatura, jak i ciśnienie gazu zachowują odpowiednie wartości nawet w przypadku długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem. Przykładem jest dynamiczna jazda autostradą w warunkach zimowych, kiedy reduktor jest dodatkowo wychładzany przez pęd powietrza. Sytuacja idealna, aby poddać testom nowość w ofercie. W zaprezentowanych warunkach drogowych STAG R02 TWIN utrzymał parametry gazu na poziomie gwarantującym prawidłowe działanie silnika. Niezwykle ważne jest to, że wartość ustawionego ciśnienia wyjściowego odznacza się stabilnością w długim okresie użytkowania. Wysoką wydajność oraz stabilne parametry odparowanego gazu reduktor zawdzięcza odpowiedniej konstrukcji oraz materiałom ograniczającym wymianę ciepła z otoczeniem, a z drugiej strony pozwalającym na efektywne przekazywanie ciepła z układu chłodzenia silnika do ciekłego LPG. Odpowiada za to korpus reduktora wykonany ze stopów aluminium. Natomiast pokrywy z tworzyw sztucznych ograniczają wymianę ciepła pomiędzy reduktorem a otoczeniem, dzięki czemu przy dużych obciążeniach silnika nie następuje jego wychładzanie.

Stabilne ciśnienie wyjściowe
Okazało się także, że reduktor jest bardzo stabilny w zakresie utrzymywania ciśnienia wyjściowego. Pakiet rozwiązań, które to zapewniają, jest określany przez AC S.A. terminem ACpress. Ciśnienie wyjściowe, pod którym LPG w stanie gazowym trafia do listwy wtryskowej, pozostaje praktycznie na stałym poziomie, gwarantującym poprawne działanie jednostki napędowej. Nie ma na nie wpływu ani ciśnienie zasilania, czyli ciśnienie LPG w zbiorniku, zmieniające się w zależności od jego stopnia napełnienia oraz temperatury otoczenia, ani też zwiększone zapotrzebowanie silnika na paliwo w czasie pracy przy dużych obciążeniach. Dodatkowo system ACpress nie pozwala na zwiększanie ciśnienia w reduktorze w czasie hamowania silnikiem. 
Reduktor okazał się także bardzo odporny na zanieczyszczenia pojawiające się w paliwie LPG zimą.
W obliczu najnowszych technologii stwierdzenie, że sezon jesienno-zimowy jest wyzwaniem dla instalacji autogaz, zaczyna być mitem. Doskonale widać to na przykładzie reduktora STAG R02 TWIN, który zdał egzamin mimo niskiej temperatury i niesprzyjających warunków pogodowych tej zimy. Wraz z nadejściem wiosny w warsztacie nadszedł czas na testy „bliźniaka” w trakcie zbliżających się podróży.

STAG R02 Twin
- Reduktor do instalacji LPG.
- Ciśnienie robocze regulowane między 0,9-1,5 bara.
- Maks. moc: 280 Hp.
- Średnica wejścia gazu M12×1.
- Średnica wyjścia gazu 2× 12 mm.

Urządzenie zostało wykonane na bazie dwóch reduktorów STAG R02. Reduktor charakteryzuje się wysoką stabilnością ciśnieniową oraz termiczną przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów.

GALERIA ZDJĘĆ

Marcin Dziewiątkowski, zastępca kierownika Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju AC S.A.
Reduktor STAG R02 TWIN został stworzony z myślą o silnikach dużej mocy

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony