Narzędzia w warsztacie

temat miesiąca

Części i regeneracja

Narzędzia w warsztacie

Układ hamulcowy

4 miesiące temu  24.07.2017, ~ Bartłomiej Ryś   

Czy mam narzędzia do wymiany klocków w aucie z ABS? [TEMAT MIESIĄCA]
Strona 1 z 2

Europejski dział techniczny marki Mintex codziennie otrzymuje kilkanaście zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących elementów układu hamulcowego. Jednak po analizie praktycznie wszystkie reklamacje są odrzucane, bo do uszkodzeń nowych części dochodzi podczas ich wymiany w warsztacie.

Każdy właściciel samochodu chce jak najszybciej odebrać sprawny pojazd z warsztatu. Na czasie zależy również mechanikowi, bo zwolnione stanowisko pracy oznacza możliwość realizacji kolejnego zlecenia, a tym samym większego zysku. Pośpiech może jednak przełożyć się na pominięcie którejś z czynności czy popełnienie prostego błędu. W przypadku układu hamulcowego może to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze.

„Choć sama wymiana klocków czy tarcz hamulcowych jest prostą czynnością, przed przyjęciem zlecenia należy się upewnić, że posiadamy niezbędne do tego... narzędzia. We współczesnych samochodach, w których chociażby układ ABS jest już standardem, nie uda się dokonać tego za pomocą uniwersalnego klucza, śrubokręta i młotka. Właśnie próba ich użycia często doprowadza do mechanicznego uszkodzenia nowej części. Dlatego nasza marka oferuje komplet niezbędnych i przydatnych narzędzi serwisowych” - mówi Mirosław Przymuszała, przedstawiciel marki Mintex w Polsce.

Kolejną ważną czynnością jest dobranie odpowiedniej referencji nowej części do naprawianego samochodu. Dziś nawet w tym samym modelu występują drobne, ale istotne różnice. Mogą one zależeć np. od osiągów silnika, które muszą być zrównoważone efektywnym układem hamulcowym.

„Presja czasu powoduje, że mechanik może zamówić części do samochodu, nie weryfikując ich numerów referencyjnych. Po dostarczeniu do warsztatu są od razu rozpakowywane i montowane bez porównania chociażby ich kształtu do elementów założonych w samochodzie. Takiej części nie uda się już zwrócić do dystrybutora, co oznacza poniesienie wymiernej straty finansowej. Niestety, w ramach reklamacji trafiają do nas podpiłowane czy ponacinane klocki i tarcze hamulcowe!” - dodaje Mirosław Przymuszała.

Nieważne jakie auto - czynności są niezmienne

W przypadku wątpliwości warto zweryfikować wybór w dokumentacji technicznej samochodu bądź u jego producenta. Pomocą służy również Mintex, udostępniając on-line katalog doboru, bądź odpowiednie aplikacje skanujące na urządzenia przenośne. Mechanicy otrzymują też wskazówki dotyczące montażu oraz filmy instruktażowe.

„Pomimo zróżnicowania konstrukcji samochodów niektóre czynności są niezmienne. Dotyczy to m.in. oczyszczenia z rdzy i innych zanieczyszczeń zacisków czy piasty koła. Pozostawienie na nich opiłków metalu i ziarenek piasku spowoduje złe ułożenie nowej części, która będzie wadliwie pracować bądź nierównomiernie się zużywać. Stosowane przy tym środki chemiczne ułatwiają mechanikowi pracę, ale trzeba pamiętać, że nie mogą tworzyć zbyt grubej warstwy smaru i muszą być odporne na działanie wysokich temperatur” - radzi Mirosław Przymuszała.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 3
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony