Serwis ogumienia

Ogumienie

Serwis ogumienia

Warto wiedzieć

Wydarzenia

9 miesięcy temu  23.08.2019, ~ Administrator   

Certyfikat oponiarski? Pierwsze serwisy już go mają

Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

Strona 2 z 2

Certyfikat Oponiarski PZPO ma pomóc dobrym serwisom stać się jeszcze lepszymi. Dzięki temu klient od razu trafi tam, gdzie zostanie obsłużony ze sprawdzoną jakością. Wszystkie informacje dotyczące procedur i kryteriów, jakie należy spełniać, żeby ubiegać się o certyfikat, oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.certyfikatoponiarski.pl. Kryteria zostały tak opracowane, żeby zapewnić bezpieczeństwo zarówno usługi, jak i pracowników serwisu. Podczas serwisu opon nie można pójść na skróty. Jeżeli opona nie została wymieniona prawidłowo, prędzej czy później pojawią się konsekwencje i zazwyczaj odczuje je klient.

Każdy właściciel serwisu, który chce budować renomę punktu i długotrwałe relacje z klientami, powinien przestrzegać zalecanych procedur. Dodatkowym załącznikiem do kryteriów certyfikacyjnych jest właśnie wzorcowa procedura obsługi koła, oparta na wytycznych producentów opon. Niezależnie czy mowa o samochodach osobowych, ciężarowych, czy maszynach rolniczych, znajduje się w niej kilkadziesiąt kroków dotyczących wymiany koła i serwisu ogumienia, których spełnienie jest gwarancją nieuszkodzenia felgi lub opony. Jak widać, kryteria te może spełnić każdy serwis, który ma ambicje być najlepszym w okolicy i przyciągać najwięcej klientów.

– W zasadzie nic nas nie zaskoczyło podczas procedury certyfikacyjnej, mimo że audyt prowadzony jest naprawdę szczegółowo zarówno w zakresie wyposażenia warsztatu, jak i wiedzy pracowników. Warto podkreślić, że certyfikacja uświadomiła nam, jak ważna jest edukacja młodszych pracowników. Ocenie podlega bowiem zespół jako całość, a nie pojedynczy mechanicy. Innym warsztatom możemy podpowiedzieć, że przed audytorem z TÜV SUD naprawdę nie da się niczego ukryć. W naszym przypadku audyt trwał około 4 godzin, audytor prześledził m.in. proces obsługi jednego z klientów, który akurat tego dnia odwiedził nasz serwis – dodaje Michał Polak.
– Moim zdaniem kryteria Certyfikatu Oponiarskiego bardzo dobrze odzwierciedlają, jak w praktyce powinien przebiegać prawidłowy serwis opony i profesjonalna obsługa klienta – przekonuje Agata Szturemska-Przybył. – Mimo że wiele warsztatów posiada wysokie kwalifikacje i dobry sprzęt, to w zakresie zapewnienia klientom komfortu w serwisie wciąż pozostaje sporo do zrobienia. Uważam, że jak najwięcej warsztatów powinno ubiegać się o certyfikat, chociażby na poziomie dobrym. Nie musi się to wiązać z dodatkowymi kosztami i inwestycjami. Warto poddać się audytowi, aby usprawnić wewnętrzne procesy i podnieść jakość pracy.
– Dla warsztatów, które chcą się dobrze przygotować do certyfikacji, prowadzone są szkolenia. Chcemy, aby swoim zasięgiem obejmowały całą Polskę. Cykl rozpoczęliśmy w lipcu, a najbliższe terminy i miejsca można odnaleźć na stronie certyfikatu www.certyfikatoponiarski.pl – informuje Piotr Sarnecki.
– Certyfikat Oponiarski wyróżnia nas na tle konkurencji. Mamy nadzieję, że dzięki szerokiej kampanii informacyjnej PZPO kierowcy uświadomią sobie konieczność korzystania z warsztatów oponiarskich dających im gwarancję nie tylko profesjonalnej obsługi, ale też bezpieczeństwa po opuszczeniu serwisu. Być może takie punkty będą nieco droższe od innych, ale klienci na pewno dostrzegą ich przewagę – zauważa Agata Szturemska-Przybył.
– Wiemy, że Certyfikat Oponiarski niełatwo zdobyć, dlatego cieszymy się, że będzie on dla nas wyróżnikiem na tle konkurencji. Już wcześniej przechodziliśmy różnego rodzaju certyfikacje i audyty, ale to Certyfikat Oponiarski jest najpełniejszy oraz – co bardzo ważne – obiektywny i niezależny. Jak wszyscy wiemy, klienci coraz częściej szukają dobrych serwisów, kierując się rekomendacjami lub opiniami z internetu. Certyfikat PZPO powinien być dla nich jasną wskazówką, gdzie można bezpiecznie i profesjonalnie wymienić opony – kończy Michał Polak.
 

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ MARO 1 7 miesięcy temu KOLEJNA OKAZJA NA WYCIĄGNIĘCIE KASY W BRANŻY OD 30 LAT
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony