Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

6 miesięcy temu  03.01.2018, ~ Administrator   

2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?

Koenigsegg Regera – 2,8 s, 1500 KM

Strona 1 z 3

Zestaw, składający się z mocnego silnika benzynowego, wspomaganego równie mocnymi jednostkami elektrycznymi pozwala z łatwością rozpędzać się w kilka sekund do setki, a przy okazji być przyjaznym dla środowiska, czego nie można powiedzieć o klasycznych sportowych konstrukcjach. W tym zestawieniu prezentujemy najoryginalniejsze, najmocniejsze i najszybsze, sportowe coupe i roadstery z napędem spalinowo-elektrycznym.

BMW i8 - 4,4 s, 326 KM

To czteromiejscowe coupe zwraca na siebie uwagę unikalnym stylem, który - pomimo iż prototyp pokazano w 2009 roku – ani trochę się nie zestarzał. Niezmiennie przyciąga spojrzenia odważnie nakreślonymi, fantazyjnymi, lecz podporządkowanymi aerodynamice liniami. Wprowadzony do sprzedaży w 2014 roku samochód wyceniono na 620 tys. zł. Purystów zaskoczy, że supersportowe BMW i8 napędza zaledwie 3-cylindrowy silnik 1.5 o mocy… 231 KM, sprzężony z jednostką elektryczną o mocy 131 KM. Wywodzący się z projektu BMW Vision EfficientDynamics Concept, spalinowo-elektryczny model dysponuje łączną mocą 326 KM, przekazywaną na wszystkie koła. Tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni napędza silnik spalinowy. Przednią, za pośrednictwem dwubiegowego automatu - jednostka elektryczna. Do pierwszej setki samochód rozpędza się w 4,4 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h, lecz jest w stanie podróżować z prędkością 120 km/h, korzystając wyłącznie z elektrycznego napędu.

Lexus LC500h – 4,9 s, 359 KM

Model LC powstał jako urzeczywistnienie idei, wyrażonej w zaprezentowanym w 2012 roku na Salonie Samochodowym w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym i w 2016 roku - również na salonie w Detroit, zaprezentowano światu wersję produkcyjną. Choć stylistyka i konstrukcja tego samochodu mogą uchodzić za nieziemskie - cenę 537 tys. zł, jak na klasę którą reprezentuje auto, można uznać na tle konkurencji za całkiem przyziemną. Zastosowano tu wiele nowatorskich rozwiązań, jak choćby 10-biegowa skrzynia, będąca połączeniem bezstopniowej przekładni CVT i 4-stopniowego, hydrokinetycznego automatu. Pod maską 3.5-litrowy, pozbawiony turbo silnik V6 o mocy 299 KM, sprzężony ze 179-konną jednostką elektryczną. Cały układ dysponuje mocą 359 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To przekłada się na przyspieszenie do setki w 5 s i prędkość maksymalną 250 km/h, przy czym aż do prędkości 140 km/h możemy poruszać się z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. To pierwszy model Lexusa, skonstruowany w oparciu o nową platformę GA-L. Wiele elementów konstrukcji wykonano z ultralekkich kompozytów, zbrojonych włóknem węglowym. Warto podkreślić, że w przypadku tego modelu mamy do czynienia z niespotykaną dotąd, futurystyczną stylistyką, połączoną z najwyższą jakością wykonania i unikalnymi rozwiązaniami, jak np. najmniejsze na świecie drogowe lampy LED oraz niezwykła konstrukcja tylnych lamp, których kształt dopasowano do stylistyki całej sylwetki auta. Opływowa karoseria wygląda agresywnie, ale też luksusowo i stylowo. To także pierwsza na świecie hybryda, którą zaprojektowano z myślą o możliwości prowadzenia samochodu tzw. powerslide’ami, czyli za pomocą kontrolowanych poślizgów tylnej osi.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony