ReklamaB1 - automechanika Mirek

Paliwa, oleje

Części i regeneracja

Paliwa, oleje

miesiąc temu  16.10.2017, ~ Administrator   

50 lat elektrycznych pomp paliwa Bosch

Fot. Bosch

Strona 1 z 2

Elektryczne pompy paliwa Bosch niezawodnie zasilają układy wtryskowe silników benzynowych i wysokoprężnych. Szeroka gama produktów na pierwszy montaż i skuteczna naprawa. Ciągły rozwój w kierunku mniejszych, mocniejszych i wydajniejszych pomp paliwa.

W 1967 roku wraz z wprowadzeniem pierwszego na świecie elektronicznego układu wtrysku benzyny Bosch D-Jetronic zastosowano również nową elektryczną pompę paliwa. Pierwszym samochodem z silnikiem czterosuwowym, wyposażonym seryjnie w system D-Jetronic i elektryczną pompę paliwa był VW 1600 LE / TLE (typ 3). Przed erą elektronicznych układów wtryskowych do napełniania silnika paliwem służyły mechaniczne pompy paliwa. Już w roku 1954 legendarny Mercedes 300 SL był wyposażony w system wtrysku Boscha. W roku 1959 Bosch rozpoczął prace nad elektronicznie sterowanym układem wtryskowym. Jednocześnie powstała elektryczna pompa benzyny oparta na wyporowej pompie rolkowo-komorowej o pięciu komorach, napędzanej silnikiem elektrycznym z magnesami stałymi.

W 1985 roku pompę rolkowo-komorową zastąpiła pompa turbinowa

Wraz z wprowadzaniem układów wtryskowych benzyny i oleju napędowego modyfikacje przechodziły również elektryczne pompy paliwa. W 1979 roku Bosch wprowadził na rynek pompę, która generowała wyższe ciśnienia i zapewniała niezbędne zasilanie systemu L-Jetronic oraz mechaniczno-hydraulicznego wtrysku K-Jetronic. Rozpoczęcie w roku 1985 seryjnej produkcji pierwszej przepływowej pompy obwodowo-wirnikowej (nazywanej również turbinową) oznaczało kolejny krok milowy w rozwoju pomp Boscha. W ciągu następnych lat zastąpiła ona całkowicie pompę rolkowo-komorową.

Pierwsze elektryczne pompy paliwa, zasilające niezawodnie układ wtryskowy, były instalowane z dala od zbiornika, wpięte w przewód doprowadzający paliwo (pompy liniowe, tzw. "in-line"). Obecnie jednak większość pomp jest montowana wewnątrz zbiornika paliwa (pompy „in-tank“). Nowoczesne moduły zasilania paliwem, stosowane jako integralna część zbiornika, obejmują oprócz pompy elektrycznej także filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa i czujnik poziomu paliwa. Również w przypadku silników Diesla, elektryczne pompy paliwa stały się obecnie standardem.

Zestawy naprawcze do łatwej i skutecznej naprawy pomp

Bosch stale modernizuje pompy paliwa w celu uzyskania trwalszych, wydajniejszych i mniejszych zespołów. Dziś firma oferuje szeroką gamę produktów, która obejmuje ponad 450 modułów do montażu w zbiorniku, 60 zestawów z pompą paliwa oraz 120 pomp paliwa. Zaostrzone procedury testowe i kontrole jakości zapewniają wysoką moc i niezawodność oraz długą trwałość pomp paliwa Bosch. Oprócz zespołów na oryginalne wyposażenie, dostępne są również oryginalne części dla warsztatów samochodowych i odpowiednie zestawy naprawcze do szybkich i prostych napraw.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony