Paliwa i oleje

Wydarzenia

ponad rok temu  11.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Nowe zasady pomiarów emisji spalin. Dieselgate we Francji?

W Unii Europejskiej weszły w życie (na początku września) nowe przepisy dotyczące testów nowych samochodów pod kątem emisji spalin. To oczywiste pokłosie Dieselgate – afery Volkswagena.

Real Driving Emissions – czyli realna emisja spalin badana podczas jazdy – to kluczowe dla nowych pomiarów hasło. Testy będą przeprowadzane w warunkach zbliżonych maksymalnie do tych, w których później samochody funkcjonują. Nie jak dotychczas – w okolicznościach niemal laboratoryjnych.

Skoro diesle stanowią i będą siłą rzeczy stanowić istotną część naszego codziennego życia musimy odbudować zaufanie społeczne do tych silników i tej technologii - tak tłumaczy nowe rozporządzenie Komisarz ds. Przemysłu Elżbieta Bieńkowska.

Warto dodać, że producenci samochodów z Europy starali się o przełożenie terminu wprowadzenia nowych zasad testów na rok 2020. Bezskutecznie.

Dieselgate we Francji?

W temacie afery spalinowej pojawiły się w ostatnich dniach zarzuty także dla francuskiej grupy PSA Peugeot Citroen. Francuski Urząd Ochrony Konsumenta i Ścigania Oszustw (DGCCRF) podejrzewa producentów o sprzedaż 1 914 965 samochodów z systemami obniżającymi pomiary emisji spalin. O tych rewelacjach pisze dziennik „Le Monde”. Koncern stanowczo zaprzecza.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Krzysztof 1 ponad rok temu Dawno należało to wprowadzić. Zdziwiony aferą nie jestem. Wystarczyło zobaczyć oficjalne normy dla takich samych silników w USA, gdzie zdecydowanie większe było zużycie paliwa. Wnioski same się nasuwały
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony