ReklamaB1 - GULF podstrony

Paliwa, oleje

Części i regeneracja

Paliwa, oleje

Warto wiedzieć

10 dni temu  14.11.2017, ~ Administrator   

Powody, dla których trzeba stosować filtry [PRZEGLĄD PRODUKTÓW]
Strona 1 z 2

O ile pierwsze pojazdy i maszyny, których źródłem napędu jest silnik spalinowy, były wyposażone w najprostsze filtry oleju (dopiero później dodano filtry powietrza i paliwa), to współczesne pojazdy z uwagi na wymagania techniczne, zaostrzone przepisy ochrony środowiska, a także zapotrzebowania klientów na rozwiązania dotyczące komfortu, posiadają kompleksowe rozwiązania systemów filtracyjnych. Obecnie w samochodzie osobowym można spotkać nawet osiem różnych rodzajów filtrów, a w samochodzie ciężarowym - ponad piętnaście. Filtry te różnią się sposobem zastosowania i funkcjonowania. Poniżej podajemy najważniejsze grupy filtrów wraz z wyjaśnieniem, dlaczego należy je stosować.

Filtry powietrza

Jak wykazały liczne badania, największy wpływ na zużycie eksploatowanych pojazdów i maszyn napędzanych silnikami spalinowymi mają substancje stałe, znajdujące się w powietrzu potrzebnym do spalania. Zanieczyszczenia te, jeżeli nie zostaną zatrzymane w filtrze, powodują w pierwszej kolejności zużycie pierścieni tłokowych, gładzi cylindra, gniazd oraz przylgni zaworów. Z kolei te zanieczyszczenia, które nie zostały spalone lub usunięte ze spalinami (a jest ich ok. 20%), zostają spłukane przez olej i dostają się do układu smarowania silnika, wywołując kolejne szkody.

Na podstawie testów przeprowadzonych m.in. w laboratorium PZL Sędziszów S.A. można stwierdzić, że zwiększenie skuteczności filtracji w filtrze powietrza z 99% do 99.9% spowoduje aż siedmiokrotne zwiększenie trwałości silnika.

Filtry paliwa

Zanieczyszczenia paliwa powodują zatykanie przewodów i dysz silnika, a zanieczyszczenia stałe, które dostają się z mieszanką do komory spalania, wywołują intensyfikację zużycia ściernego elementów silnika. W przypadku silników benzynowych, jak i silników diesla z układami wtryskowymi, następuje również zużycie precyzyjnych elementów aparatury wtryskowej, tzn. wtryskiwaczy, oraz pomp wtryskowych.

Testy przeprowadzone przez PZL Sędziszów S.A. wykazały, że dzięki zastosowaniu filtrów paliwa o stopniu filtracji 5[um], trwałość elementów tłoczących aparatury wtryskowej zwiększyła się z przeciętnych 2 tys. do 10 tys. godzin pracy.

Filtry oleju

Zanieczyszczenia zawarte w oleju bardzo niekorzystnie wpływają na pracę silnika, wywołując m.in.: ścierne zużycie współpracujących elementów silnika, zatykanie kanałów układu smarowania, zakleszczanie zaworów w prowadnicach, tworzenie nagarów na pierścieniach, gniazdach i zaworach silnika i itp.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Maro112 1 4 dni temu Osobiście używam filtrów delphi. Są trwałe i dobrze wyłapują zanieczyszczenia w silniku . Mam 20 letnie auto a olej jest czysty jak w nówce z fabryki .
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony