Instalacje gazowe

WYWIADY

ponad rok temu  28.12.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jakie błędy przy instalacjach LPG?

- Na pewno lata samochodów z silnikami diesla są już policzone. Myślę, że kolejna norma po Euro6 wykluczy takie silniki w pojazdach osobowych. Zapewne pozostaną jeszcze w autach dostawczych, a na pewno w ciężarowych. Być może dlatego rozwiązanie LPG, przyjazne dla środowiska, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem – mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Marcin Dziewiątkowski z firmy AC S.A., producenta instalacji gazowych STAG.

- Ale przez to, że rynek jest rosnący i jest duże zapotrzebowanie na montaż instalacji, niestety zdarza się, że za konwersję silników biorą się niedoświadczone warsztaty, które potrafią popełniać rażące błędy. Źle przeprowadzony montaż może nawet uszkodzić silnik – dodaje ekspert. Kierowcom chcącym założyć instalację gazową Marcin Dziewiątkowski zaleca wybór warsztatu po zasięgnięciu opinii producenta. - W naszej firmie mamy nawet ranking warsztatów, prowadzimy sieć punktów rekomendowanych – dodaje.

Jakie błędy?

Zdaniem naszego rozmówcy, najczęstsze błędy montażowe wynikają z niechlujstwa lub braku czasu. Chodzi tu m.in. o pozostawienie niektórych elementów instalacji w pobliżu przegrzewających się części silnika, co wpływa potem na błędny odczyt temperatury gazu. Poprowadzenie zasilających przewodów gazowych w złym miejscu, wynikający z niewiedzy montaż dysz wtryskiwaczy w kolektorze pod niewłaściwym kątem – tego typu błędy, jak podkreśla Marcin Dziewiątkowski, wpływają na jakość pracy całej instalacji, a także mogą obniżać jej efektywność. Może to być też przyczyna awarii całego układu.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ kx 1 ponad rok temu Wiekszość pseudo warsztatów nie umie dostroić instalacji poprawnie, do połączeń elektrycznych uzywają głównie taśmy izolacyjnej, co po kilku latach sprawi problemy z elektryką, nie zabezpieczają wywierconych w blachach otworów, co skutkuje rdzą, nagminnie wiercą kolektory w samochodzie, bez demontażu czyli opiłki w silniku, kładą najtańsze miedziane przewody o za małej średnicy do dużych silników... ech, nie wspomnę o naciąganiu na dodatki smarujące, nawet tam, gdzie ich nie potrzeba.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony