Ogumienie

Ogumienie

ponad rok temu  10.06.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Mniejsze zużycie energii

Prototypowa opona Goodyear EfficientGrip do samochodów elektrycznych oferuje kierowcy szereg korzyści, w tym m.in. jedną z najwyższych wydajności energetycznych, niski poziom hałasu oraz doskonałe hamowanie na mokrej nawierzchni. Dodatkowym atutem opony jest najnowsza generacja technologii RunOnFlat Goodyeara, która pozwala kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony lub całkowitej utracie w niej ciśnienia.

[img_full]7199|7684[/img_full]


Budowa opony koncepcyjnej jest specjalnie dostosowana do wymagań pojazdów elektrycznych:
•  wąski kształt opony, w połączeniu z jej dużą średnicą powoduje mniejszy opór toczenia oraz mniejszy opór aerodynamiczny, a w konsekwencji zmniejszone zużycie energii;
•  opór toczenia jest głównie wynikiem utraty energii spowodowanej deformacją opony w czasie jazdy. Mniejsza deformacja to mniejsze straty energii, a w efekcie mniejszy opór toczenia. Inżynierowie Goodyeara zastosowali najnowsze techniki komputerowe do analizy potencjalnej deformacji opony w czasie jazdy. Większa średnica felgi powoduje spadek całkowitej ilości potrzebnej gumy, co z kolei przekłada się na mniejsze deformacje gumy podczas jazdy;
•  duża średnica opony wymaga mniejszej liczby obrotów koła niezbędnych do pokonania danej odległości, a to powoduje mniejsze nagrzewanie się opony i jej mniejszą deformację, co w efekcie daje mniejszy opór toczenia i mniejsze zużycie energii;
•  silniki elektryczne często dostarczają stosunkowo stały moment obrotowy, nawet przy bardzo niskich prędkościach, co przynosi lepsze przyspieszanie samochodu elektrycznego w porównaniu z autem z podobnym silnikiem spalinowym. Ta cecha silników elektrycznych wymagała opracowania zmodyfikowanej rzeźby bieżnika, w połączeniu z nową mieszanką gumową, aby zapewnić doskonałą przyczepność, szczególnie na suchej nawierzchni oraz długie przebiegi.

[img_full]7199|7683[/img_full]


- Opona koncepcyjna EfficientGrip to efekt naszych badań, wspomagających rozwój samochodów elektrycznych z oponami charakteryzującymi się wyjątkowo niskim oporem toczenia oraz poziomem hałasu, w połączeniu z doskonałymi osiągami na mokrej nawierzchni – powiedział Jean-Pierre Jeusette, Dyrektor ds. technologii opon do samochodów osobowych Goodyear Dunlop w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. - Oceniając tę oponę pod kątem przyszłego etykietowania opon, otrzymałaby ona ocenę ‘A’ za zużycie energii, a ocenę ‘B’ za charakterystykę na mokrej nawierzchni oraz za bardzo niski poziom hałasu na poziomie 71 dB*. Jest to osiągnięcie, z którego wszyscy w koncernie Goodyear jesteśmy bardzo dumni. Po założeniu na felgę normalnego samochodu opona ta charakteryzowałaby się oporami toczenia o 30 proc. niższymi, co pozwoliłoby osiągnąć około 6-proc. oszczędność paliwa w porównaniu z przeciętną, standardową oponą letnią.


* Układ informacji użyty na etykiecie nie jest jeszcze oficjalnie zatwierdzonym układem ostatecznym, a jego stosowanie w celach informacyjnych przez producentów opon nie należy traktować jako wczesnego wdrożenia postanowień Rozporządzenia WE 1222/2009. Szczegółowe wymagania odnośnie etykietowania opon będą dopiero dostępne, gdy zostaną przyjęte środki niezbędne do wdrożenia Rozporządzenie WE 1222/2009.

[img_full]7199|7685[/img_full]

[img_full]7199|7686[/img_full]

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony