Ogumienie

Ogumienie

Opony

4 miesiące temu  09.08.2017, ~ Administrator   

Rośnie sprzedaż opon osobowych i do motocykli
Strona 1 z 2

W pierwszym półroczu 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce nadal notują wzrosty. Wg danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 roku. Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.

Niewielkie spadki pojawiły się w sprzedaży opon ciężarowych – w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku zmniejszyła się ona o 1 proc.

„Oceniamy, że wzrost sprzedaży opon osobowych w pierwszym półroczu wynika w dużej mierze z dobrych wyników ekonomicznych i rozwoju gospodarczego, czego efektem jest między innymi wzrost liczby rejestrowanych aut. Ważnym czynnikiem jest też rosnąca świadomość kierowców – którzy dzięki kampaniom edukacyjnym rozumieją, że opona jako jedyny element styku auta z podłożem zapewni bezpieczeństwo tylko wtedy, gdy będzie dobrej jakości. Spadek sprzedaży w segmencie opon ciężarowych tłumaczymy między innymi problemami niektórych firm przewozowych, które często borykają się z zatorami płatniczymi” – komentuje Jarosław Michalak, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
„W porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku sprzedaż w segmencie opon ciężarowych w analogicznym okresie w 2017 r. nieznacznie spadła – o 1 proc. Równolegle właściciele firm transportowych coraz częściej doceniają korzyści płynące z zakupu markowego ogumienia. Dobre jakościowo opony to opłacalna inwestycja. Zapewnia ona poprawę bezpieczeństwa poruszania się po drogach, jak i wymierne korzyści finansowe. Wartość opon ciężarowych to zaledwie 5% kosztów firmy transportowej, ale w długookresowej perspektywie wpływa na 40% jej wszystkich kosztów operacyjnych” – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Jeśli podzielić opony ze względu na sezonowość ich użytkowania, to we wszystkich trzech segmentach odnotowano wzrosty:

  • opony letnie o 5 proc.

  • opony zimowe o 13 proc.

  • opony całoroczne z homologacją zimową o 34 proc.

Wzrosty w kategorii opon sezonowych to bardzo dobra informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu cyklicznej wymiany opon na bezpieczeństwo jazdy. Jak wynika z badań1, aż 76% polskich kierowców wymienia opony letnie na zimowe, a 78% opowiada się za ich obowiązkową zmianą. Efektem dostosowania ogumienia do warunków panujących na drodze jest to, na czym nam wszystkim zależy – poprawa bezpieczeństwa jazdy samochodem. Jeśli chodzi o opony całoroczne to ważne jest, aby posiadały one homologację zimową – tzw. symbol alpejski albo inaczej płatek śniegu na tle góry.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony