Pojazdy użytkowe

Części i regeneracja

Pojazdy użytkowe

21 dni temu  02.08.2017, ~ Bartłomiej Ryś   

Auta ciężarowe - kluczowe komponenty to podstawa
Strona 1 z 2

Kiedy pracuje i zarabia firma transportowa? Gdy jej pojazdy podróżują od klienta do klienta, bezawaryjnie. Właściciel o oszczędzaniu na kluczowych komponentów może zapomnieć w myśl zasady „oszczędny płaci podwójnie”. Firma SKF chwali się, że od blisko stu lat współtworzy pojazdy ciężarowe i tak zdobyte doświadczenie jest najlepszą gwarancją jakości produktów szwedzkiego producenta.

Tak jak firma SKF zaczęła się od patentu Svena Wingqvist na nowoczesne łożysko kulkowe, tak firma Volvo – jeden z najważniejszych globalnych producentów pojazdów ciężarowych – zaczęła swoją działalność jako spółka-córka Grupy SKF. Dlatego nikt nie może mieć wątpliwości, że tworzenie najwyższej jakości łożysk i piast kół – czym zajmuje się Grupa SKF – na zawsze związane zostanie z przemysłem motoryzacyjnym.

Dziś niemal wszyscy czołowi producenci ciężarówek i ciągników siodłowych: DAF, Volvo, Scania, Iveco czy Renault, korzystają z produktów SKF. Gdy czytasz ten tekst niemal 90 milionów pojazdów na całym świecie jeździ na łożyskach i piastach zintegrowanych SKF. Rozwiązania proponowane zarówno na pierwszy montaż, jak i na aftermarket obejmują pełną ofertę łożysk, których konstrukcja i wykonanie wpływa wydatnie na funkcjonalność, niezawodność, sprawność i bezpieczeństwo pojazdów.

Samochód ciężarowy czy ciągnik siodłowy musi być ciągle w ruchu, by zarabiał na siebie. Roczne przebiegi takich pojazdów sięgają setek tysięcy kilometrów, stąd niezmiernie ważne jest ich prawidłowe serwisowanie, również w zakresie wymiany łożysk.

„Produkty przygotowane dla serwisów i warsztatów mają dokładnie tę samą jakość, jak te, które trafiają bezpośrednio do fabryk czołowych producentów ciężarówek na świecie” – mówi Grzegorz Jankowski z SKF. „Każde z nich wytrzymuje przebieg kilkuset tysięcy kilometrów i z pewnością nie zaskoczy nagłą awarią. Doskonale wiemy jak ważna z punktu widzenia właścicieli flot jest przewidywalność” – dodaje Grzegorz Jankowski.

Łożyska SKF tworzone są z użyciem najnowszych technologii i z najlepszych materiałów. Cały czas pojawiają się nowe, ciągle udoskonalane produkty. Dla przykładu: opracowane niedawno przez specjalistów SKF nowe łożyska przeznaczone do najnowszych modeli ciężarówek i autobusów marki Iveco i Scania mają znacznie zredukowany współczynnik tarcia – o ok. 30 procent w porównaniu ze swoimi poprzednikami. To, jak zauważają mechanicy i serwisanci wpływa bezpośrednio na żywotność produktu, a co za tym idzie wydłuża przebiegi samochodu czy autobusu pomiędzy wymianami. Łożysko takie wykorzystuje zoptymalizowany profil bieżni o niskim współczynniku tarcia elementów tocznych (wałeczków), smaru i uszczelnienia.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony