Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  11.05.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

SKF dla pojazdów ciężarowych: nowy rodzaj łożysk

SKF wprowadził zmiany w łożyskach kół stosowanych w ciężarówkach Volvo i Renault.

W zestawach VKBA 5423, VKBA 5424 i VKBA 5425 znajdują się teraz łożyska o zmodyfikowanej konstrukcji. Ich zewnętrzne i wewnętrznej uszczelniacze dostarczane są jako oddzielne komponenty, a na łożysku znajduje się pierścień montażowy, który należy usunąć dopiero po osadzeniu łożyska na zwrotnicy koła. Specjaliści SKF zalecają zapoznanie się z instrukcją obsługi przed rozpoczęciem procedury wymiany łożyska. Dostęp do niej można uzyskać po zeskanowaniu kodu QR, który znajduje się na każdym opakowaniu produktu SKF. Szczegółowa informacja techniczna jest także dostępna poprzez katalog TecDoc.

SKF dostawcą na pierwszy montaż łożysk kół dla Iveco

Są to specjalnie opracowane łożyska o niskim współczynniku tarcia, którego poziom zredukowano o 30 proc. w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami.

Łożysko znajdujące się w zestawie VKBA 5460 wykorzystuje zoptymalizowany profil bieżni o niskim współczynniku tarcia elementów tocznych (wałeczków), smaru i uszczelnienia. Zastosowanie takiego rozwiązania w tylnej osi pojazdów ciężarowych pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, a tym samym – redukcję emisji CO2.

Nowy typ łożyska, opracowany wspólnie przez inżynierów SKF i Iveco, stosowany jest na pierwszy montaż we ciężarówkach Iveco Stralis, Eurocargo, Eurostar i EuroTech oraz autobusach Irisbus Arway, Crossway, Evadys i Domino Magelys.

Zoptymalizowane łożyska kół do Scanii serii S – teraz na aftermarkecie

Inżynierowie SKF współpracowali ze Scanią przy tworzeniu łożysk kół do nowej serii S. Teraz części te dostępne są także dla warsztatów niezależnych u polskich dystrybutorów SKF.

Łożyska kół o nowej konstrukcji mają mniejsze opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na redukcję zużycia paliwa, a tym samym ograniczenie emisji CO2. Jest to możliwe dzięki profilowanej bieżni łożyska ze zoptymalizowanym układem wałeczków, smaru i uszczelnienia. Kompletne zestawy tych łożysk właśnie trafiły do niezależnych dystrybutorów SKF w Polsce.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony